fbpx

החשמלית הראשונה של סקודה בישראל

יבואנית סקודה בישראל השיקה את האניאק, רכב חשמלי וג'יפון חשמלי ראשון בייצור סדרתי של היצרן

צ'מפיון מוטורס השיקה בישראל את האניאק, רכב חשמלי וג'יפון חשמלי ראשון בייצור סדרתי של היצרן אשר יביא בעקבותיו שורה חדשה של דגמים חדשים על טהרת החשמל שיצטרפו אליו בשנים הקרובות. כשהרלוונטי במיוחד הוא האנייאק קופה (בעלת המראה היותר קרבי שמתחרה בתת סגמנט שגדל בקצב מהיר ועורר הרבה עניין בקרב לקוחות) אשר נחשף בתמונות איור ובצילומי אבטיפוס וממש לאחרונה הושק לעיתונאים באירופה במעין קדם השקה לצורך התרשמות ראשונית.  "אניאק" למי שתהה לקוחה מהשפה האירית ופירושה "רוח" או "מקור החיים" שמסמלים עידן חדש או חיים חדשים בתולדות היצרן.

האניאק שהוצג בעולם לפני שנה חולק מכלולים מכאנים רבים עם הפולקסווגן ID4 של חברת האם שכוללים בין היתר פלטפורמת MEB חדשה וייעודית לרכב חשמלי של הקונצרן לטובת ניצול מקסימילי של מרווח פנים כתוצאה מסוללות שממקומות בתחתית הרכב ומנוע חשמלי שגוזל נפח קטן משמעותית בהשוואה למנוע בעירה פנימית, הממדים קרובים לקודיאק עם אורך של 465 ס"מ, רוחב של 187 ס"מ, גובה של 161 ס"מ ואילו בסיס הגלגלים קצר ביחס למתחרות הישירות מבית טסלה קיה ויונדאי ועומד על 276 ס"מ בלבד. נפח תא המטען גדול יחסית לקטגוריה ועומד על 585 ליטרים יותר ממכובדים. 

בארץ משווק הדגם עם סוללה בעלת קיבולת נפח גדולה של 77 קוט"ש, הגדולה מבין אלו המוצעות לדגם בעולם היא מאפשרת טווח נסיעה ממוצע של 517 ק"מ בין טעינות, הכוח עובר לגלגלים האחוריים ממנוע חשמלי שמפיק 204 כ"ס ו-31.6 קג"מ זמינים תמידית כמקובל במנועים חשמליים, הביצועים בגרסה זו פושרים יחסית עם 8.7 שניות למאה קמ"ש ומהירות מירבית מוגבלת אלקטרונית ל-160 קמ"ש. בחודשים הקרובים צפויה לנחות כאן גם גרסה כפולת הנעה חזקה יותר 265 כ"ס עם שני מנועים חשמליים אחד לכל לסרן ונשקל ייבוא גרסת VRS חזקה אף יותר. האניאק תומך ביכולת טעינה מהירה של עד 175 קילו וואט.

רמות איבזור הבטיחות והמותרות עשירות למדי כאשר הראשונה כוללת בין היתר בקרת שיוט אדפטיבית,בלימה אוטונומית בנסיעה כולל זיהוי הולכי רגל,בלימה אוטונומית בחנייה קדימה ואחורה, בקרת סטייה מנתיב שיודעת גם להתריע וגם לתקן,ניטור שטח מת במראות ועוד ועוד. ואילו השנייה כוללת לוח מחוונים דיגיטלי, חישוקי 19 אינץ',בקרת אקלים מפוצלת, מולטימדיה תומכת עברית כולל התממשקות לאפל קאר פליי ואנדרואיד אוטו, משטח הטענה אלחוטי לנייד ותאורת לד מלאה, ברמות האיבזור היותר גבוהות ניתן למצוא גם בקרת אקלים מפוצלת לשלושה איזורים, מצלמת חנייה 360 מעלות,ריפודי עור, מושב נהג חשמלי,גג נפתח וג'אנט 20 אינץ'.

מיישרים קו במחיר

באופן לא מפתיע מחיר האניאק מיישר קו עם טסלה מודל 3 ועומד על 189,900 ש"ח לגרסת הבסיס כאשר הגרסה המאובזרת ביותר מאמירה לכ-260,000 ש"ח. האחריות הכללית עומדת על שנתיים בלבד (אם כי יש אפשרות להאריך בשנה נוספת בתוספת של אלף שקלים) ואילו האחריות על הסוללה עומדת על 8 שנים או 160,000 ק"מ כמוקדם מבינהם. מה שלא מיישר קו עם טסלה הוא נושא הטיפולים, בעוד שבטסלה אין שגרת טיפולים אלא רק המלצה לא מחייבת באניאק יש צורך בטיפול כל 15,000 ק"מ בעיקר בדיקת תקינות בלמים,פילטרים וכו'. מועד האספקה הראשוני עומד על תחילת 2022.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp