fbpx

הליכה מול ריצה – יתרונות וחסרונות

הליכה וריצה הן פעולות ספורטיביות מומלצות שביכולתן לשפר את מדדי הכושר הגופני שלנו, את מצב הרוח, הבריאות, המערכת החיסונית ותורמות למראה בריא וחזק.
הליכה או ריצה

הליכה וריצה הן פעולות ספורטיביות מומלצות שביכולתן לשפר את מדדי הכושר הגופני שלנו, את מצב הרוח, הבריאות, המערכת החיסונית ותורמות למראה בריא וחזק. עם זאת, לכל פעילות יש את היתרונות והחסרונות שלה. כדי לדעת איזו פעילות מתאימה לכם, תצטרכו ראשית לשאול עצמכם מה בדיוק המטרה, לחבר נתונים פיזיים ולבנות תוכנית אימונים מסודרת. עד אז, עשינו סדר בכל הקשור ליתרונות וחסרונות.

הליכה
פעילות טבעית ופשוטה שכל אחד יכול לבצע בקלות, ללא תלות באביזרים ומתאימה לאנשים בכל הגילים ובכל רמות הקושי. מדובר בפעולה בסיסית שכל אחד יכול להתחיל – אם זה בהליכות ספורטיביות ולשפר את הכושר הגופני, ואם זה בהליכה ספונטנית על מנת להזרים דם בגוף. יתרון גדול להליכה הוא שריפת קלוריות – משום שמדובר בפעילות המתבצעת בדופק בינוני, אך החיסרון שבה הוא שתצטרכו להשקיע הרבה זמן יחסית (לעומת ריצה). אם המטרה היא להוריד במשקל, מומלץ לבצע הליכות ארוכות של 45-60 דקות. בנוסף, ההליכה טובה לנפש, מורידה את רמת הלחץ הנפשי, וניתן לצאת להליכה בשעות הערב, אך לא מומלץ לפני השינה לאנשים שפעילות גופנית מעוררת אותם.

ריצה
הטענה הנופצה בריצה היא ש"ריצה דופקת את הברכיים". אך ההפך הוא הנכון, אלא אם נרוץ בצורה לא נכונה. ריצה היא פעילות בריאה לגוף ומגיעה בעוצמות גבוהות יותר מהליכה עקב הדריכה שמגיעה בכל נחיתה. ולפיכך, נשרוף יותר קלוריות לעומת הליכה, אך היא דורשת יותר אנרגיה. בנוסף, מדובר בעוצמה שעלולה ליצור גירוי חיובי לעצם בדומה לפעילות בונה עצם. כך למעשה, הריצה מחזקת את השרירים שמסביב לברכיים ויכולה אף להגן עליהם. עם זאת, הריצה יכולה להזיק כאשר יש עודף משקל, וזה מכביד מדי על המפרקים בכל נחיתה, וכאשר הריצה אינה הדרגתית כמו למשל אדם שמתחיל לרוץ במקום להתחיל בהדרגה ובהתאם ליכולותיו הגופניים. בנוסף לפעולת הריצה, חשוב גם לבצע אימוני התנגדות (כוח) על מנת לחזק את היסודות, ולזכור שיש צורך בזמן התאוששות בין ריצה לריצה.

אז איך לבחור מה מתאים?
שאלו את עצמכם מה המטרה. האם המטרה היא ירידה במשקל? לשפר את האירובי? להתחטב? גם ריצה וגם והליכה יענו על המטרות האלו, וכל מה שנותר הוא לבחור את הפעילות אליה אתם מתחברים יותר. כמו כן, מומלץ להתחשב בנתוני המשקל שלכם: אם ה-BMI גבוה וסובלים מעודף משקל, כדאי להעדיף הליכה על פני ריצה, שתהיה בריאה עבורכם ולא תעמיס על המפרקים. בנוסף, חישבו האם אתם מתכוונים לבצע אימוני כוח, שכדאי שיבואו במקביל לאימוני ריצה, על מנת לחזק את שרירי הליבה.

מה שלא תעשו, העיקר שמרו על הביראות והתמידו בעשיית ספורט שמתאים לכם.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp