fbpx

הרפורמה שתסייע לכם לעבור בנק בקליק – איך זה קורה?

רפורמת ניוד החשבונות, שמבטיחה להעביר חשבונות בנקים בקליק, יצאה לדרך. כל מה שצריך לדעת
הרפורמה שתסייע לכם לעבור בנק בקליק – איך זה קורה?
אחרי שלוש שנים של הכנות, רפורמת הניוד מהיר בין חשבונות בנק יצאה לדרך.
 
בבנקים ובבנק ישראל כבר דיווחו שהיום הראשון של הרפורמה – שנועדה לאפשר ללקוחות לעבור מבנק לבנק ללא עלות וללא צורך להגיע לסניף – עבר ללא תקלות.
ככלל, אחוז המעבר בין בנקים בשנה האחרונה עמד על 2.5%. מתנגדי הרפורמה טוענים שגם במדינות שבהן המעבר בין הבנקים ידידותי למשתמש, הדבר אינו מגדיל את אחוז המעבר. אך הסרה של חסמי מעבר, תיתן ללקוח כוח מיקוח מול הבנק שלו על תעריפי העמלות אותם משלמים לבנק.

איך זה קורה בפועל?
על הלקוח לפתוח חשבון בבנק אליו הוא מעוניין להעביר את הפעילות. לאחר פתיחת החשבון, עליו לתת הוראה לנייד את החשבון הקיים שלו, אל הבנק החדש – והדבר יתבצע בתוך 7 ימי עסקים. לפיכך, כתוצאה מהניוד, החשבון בבנק הישן ייסגר בתום התהליך.
 
האם ניתן לנייד את החשבון כאשר הוא נמצא במינוס או הלוואה?
העברה של מינוס או הלוואה כפופים להסכמת הבנק החדש, שביכולתו לבקש בטחונות חדשים או שינוי באופן הפירעון של החוב. כדאי לשים לב גם לגובה הריבית שמציע הבנק החדש. עם זאת, לא ניתן לנייד חשבונות עם מורכבויות משפטיות, חשבונות נאמנות, נפטרים וכד'.

כמו כן, לשאלה לגבי חיובים בכרטיסי האשראי, התשובה היא: אין מה לדאוג. כל החיובים וההרשאות לחיוב שניתנו בחשבון הישן, יעברו לחשבון החדש. גם הכרטיסים החוץ הבנקאיים יישארו אתכם, אך אם ברשותכם כרטיס בנקאי – הוא יבוטל עם סגירת החשבון. שימו לב שלאחר התהליך, עליכם להוציא כרטיס בנקאי חדש.

כאשר אתם שוקלים מעבר בין בנקים שונים, חישבו מהם השירותים והצרכים שלכם מהבנק, והאם אלה באים לידי ביטוי, פחות או יותר, גם בבנק החדש. אם התחלתם בתהליך והתחרטתם, ניתן לבטל את המהלך עד יום לפני ביצוע הניוד בפועל.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp