fbpx

התחנה המרכזית בתל אביב תפונה מאוטובוסים עד 2023

המפגע העירוני בדמות התחנה המרכזית בתל אביב יפונה בתוך כשנה וחצי, לאחר מאבק ארוך של תושבי דרום תל אביב.
התחנה המרכזית בתל אביב תפונה מאוטובוסים עד 2023

המפגע העירוני בדמות התחנה המרכזית בתל אביב יפונה בתוך כשנה וחצי, לאחר מאבק ארוך של תושבי דרום תל אביב. פרטי ההסכם בין משרד התחבורה, עיריית תל אביב-יפו ורשות מקרקעי ישראל טרם נחשפו

מאבק שנמשך שנים רבות של תושבי דרום תל אביב נשא פרי: עם ההודעה על הסכמה בין משרד התחבורה, עיריית תל אביב-יפו ורשות מקרקעי ישראל, התחנה המרכזית החדשה בתל אביב תפונה מתחבורה ציבורית עד שנת 2023.
רגע לפני קבלת ההחלטה, יצאו תושבי האזור לפוש האחרון של לחץ על מקבלי ההחלטות בסרטון בו מתייצבים תל אביבים מוכרים, כגון: ליאור אשכנזי, דנה איבגי, יובל שרף, נועה קולר ואגם רודברג לצד פעילים חברתיים ותושבי השכונות הסמוכות ומבקשים בשם תל אביב כולה לקבל החלטה שתביא לסיומו של המפגע העירוני.

בעקבות ההחלטה, הטרמינל החלופי הזמני של התחנה המרכזית אמור להתמ קם היכן ששוכן היום מרכז פנורמה בדרך בן צבי, ונדרש לפצות את רמ"י על השטח שבבעלותה כנגד 1,000 יחידות דיור שהיו אמורות להיבנות עליו. עם זאת, למרות ההסכם שהושג, עדיין לא נחשפו הפרטים במלואם. פעילים במאבק לפינוי התחנה המרכזית הביעו שמחה מאופקת.

שרת התחבורה, מרב מיכאלי: "מהיום הראשון שלי במשרד התחבורה, האצתי יחד עם הצוות המקצועי ועם מנכ"לית המשרד את העבודה על פינוי התחנה המרכזית בתל אביב", הצהירה מיכאלי. "בעבודה מאומצת של הצוות הגענו להסכמות גם עם עיריית תל אביב, גם עם מנהל מקרקעי ישראל ומשרד השיכון וגם עם חברת נצב"א, והיום אני גאה ושמחה לבשר שהתחנה המרכזית בתל אביב תפונה".

על כן, לפי המתווה המגובש, רמפות הבטון הענק שעליהן נוסעים האוטובוסים בשטחי התחנה, יפורקו תוך 3-4 שנים, ורק בעוד כ-10-15 שנים הבניין של נצב"א (נכסי צאן ברזל אגד) ישנה את ייעודו ובמידה רבה יושפע מגבולותיה של עיריית תל אביב. התושבים אמנם נושמים לרווחה, אל חוששים שמדובר יהיה במגדל לעשירים שיהיה מנותק מאופי השכונה.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp