fbpx

חופשת הקיץ: לטוס חו"ל או להישאר בישראל?

הקורונה משתלטת על מדינות אגן הים התיכון: באי היווני מיקונוס החלו בעוצר לילי, לספרד אסור לטוס והשבים מקפריסין, טורקיה ואחרות יחויבו בבידוד מלא
חופשת הקיץ: לטוס חו"ל או להישאר בישראל?
כשגל התחלואה בעלייה, עוד ועוד מדינות נכנסות לרשימת המדינות האסורות או המסוכנות לטיסה בקיץ הזה, ונראה שחופשת הקיץ של הישראלים עומדת בסכנה. כך למשל, יוון שחווה עלייה בתחלואה בקורונה החלה במגבלות באתרי התיירות, וכן החלה להפעיל מדיניות של איסור השמעת מוזיקה במסעדות ועוצר לילי.

בנוסף לתחלואה ביוון, גם תאילנד חווה עלייה גדולה והטילה איסור על התקהלות עקב מקרי החולי והמוות הרבים מקורונה במדינה, זאת למרות סגר חלקי בבנגקוק ותשע פרובינציות נוספות, שנכנס לתוקף השבוע. מדינות שכבר נודע שיוכנסו ביום שישי הקרוב (23 ביולי) לרשימה שבאזהרת מסע חמורה בישראל, הן: גיאורגיה, טורקיה, קפריסין, בריטניה, אוגנדה, מיאנמר, פיג'י, פנמה, קמבודיה, קניה וליבריה.
 
אלו שבכל זאת יטוסו למדינות הנ"ל, יחויבו בבידוד מלא (של שבוע) בארץ עם שובם.

לעומת זאת, בספרד, אשר שם חווים עלייה בהידבקות בקורונה בשבועות האחרונים, נכנסים להסגר עם יתר מדינות מסוכנות, והטיסה אליהן מישראל אסורה.
 
ספרד מצטרפת להודו, דרום אפריקה, מקסיקו, רוסיה, ברזיל, ארגנטינה, אוזבקיסטן ובלארוס, שכבר ברשימה האסורה.

יתר על כן, החל מיום שישי האחרון, 16 ביולי, כל מי ששב ארצה מכל יעד שהוא בחו"ל (כולל מחוסנים ומחלימים), מחויב/ת בבידוד של 24 שעות או עד לקבלת תוצאות בדיקת הקורונה שערכ/ה בכניסה לארץ (המוקדם מביניהם).

עם זאת, כשלא מעט יעדים בחו"ל סגורים ונסגרים – ניתן למצוא שלל פעילויות מקומיות בחופשת הקיץ: מוזיאונים שנפתחו מחדש המותאמים למשפחות ולילדים, פארקי שעשועים מובילים גם פתחו את שעריהם בפני הקהל הרחב, הצגות ילדים, בריכות, אטרקציות הכוללות אקסטרים ובטבע.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp