fbpx

ילדים מגילאי 12 ומעלה החלו להתחסן נגד נגיף הקורונה

החל מבצע החיסונים לילדים בגילאי 12-15. למרות שאין למעשה המלצה גורפת, האם כדאי לחסן, מה תופעות הלוואי ועד כמה החיסונים בטוחים? עשינו סדר בשאלות החשובות
ילדים מגילאי 12 ומעלה החלו להתחסן נגד נגיף הקורונה
החל מבצע החיסונים לילדים בגילאי 12-15. למרות שאין למעשה המלצה גורפת, האם כדאי לחסן, מה תופעות הלוואי ועד כמה החיסונים בטוחים?

עשינו סדר בשאלות החשובות
קופות החולים בישראל החלו לחסן ילדים בגילאי 12 ומעלה נגד נגיף הקורונה. עד כה, נרשמו בתור לחיסונים אלפי ילדים שהגיעו להתחסן עם הוריהם. האם מותר להגיע בלי ההורה, מהן תופעות הלוואי והאם החיסון בטוח? כל התשובות לכל השאלות.

מה הבסיס לאישור החיסון?
האישור בישראל ניתן לאחר אישור חיסוני הילדים שניתן ב-FDA שבארצות הברית, בקנדה, באיחוד האירופי ובמדינות נוספות. האישורים הושגו לאחר שחברת פייזר הציגה את ממצאי מחקריה שהראו בקרב 2,260 ילדים אמריקנים בגילאים 12-15 שחוסנו, לא היו מקרי הדבקה בקורונה, לעומת 18 מקרי הדבקה בקרב אלה שקיבלו זריקות דמה (פלצבו). כלומר, היעילות שנצפתה הגיעה ל-100%.
 
האם יש תופעות לוואי?
במסגרת מחקרי פייזר, תופעות הלוואי אצל הילדים שהשתתפו בניסוי, היו דומות לאלה של מתחסנים צעירים וכללו כאב, חום, צמרמורות ועייפות, במיוחד לאחר המנה השנייה. החברה ממשיכה לעקוב אחר המתחסנים במשך שנתיים, ומעדכנת באופן שוטף את רשויות הבריאות בעולם.
 
איזה מינון ניתן לילדים?
המינון זהה לזה של המבוגרים – 0.3 מ"ל של זריקה.
 
חייבים להגיע עם ההורים?
כן, ילדים עד גיל 16 חייבים להתחסן בליווי הורה. מגיל 16 ומעלה יכולים להגיע לחיסון עם אישור כתוב מההורים, או שיחת טלפון עם האחות המחסנת ואחד ההורים המאשר לחסן.
 
כמה חיסונים ילדים מקבלים?
בדומה לחיסונים אצל מבוגרים – שתי מנות, בהפרש של 3 שבועות.
אם הקורונה בשלבי גסיסה בישראל,
 
מדוע יש לחסן ילדים?
ישראל עדיין לא הגיעה לחסינות עדר, אך גם העובדה שהקורונה ממשיכה להשתולל בעולם – חיסון הילדים הופך חשוב בעיקר כדי להאיץ את ההגעה לחסינות עדר בישראל שיאפשר את החזרה המלאה לשגרה, וכן כדי להגן על המבוגרים שעלולים להידבק מהילדים עצמם שאינם מחוסנים.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp