fbpx

סרוטונין ומאכלים שמעלים אותו, מה כדאי לדעת

סרוטונין הוא נוירוטרנסמיטר, או במילה פשוט יותר כימיקל שקיים באופן טבעי בגוף האדם.
סרוטונין ומאכלים שמעלים אותו, מה כדאי לדעת

קודם כל חשוב לציין כי מאמר זה לא בא להחליף התייעצות עם רופא, תזונאי או כל גורם מוסמך אחר. אם אתה או אחד מבני משפחתך סובלים מדיכאון, חרדה ו\או בעיות שינה אנא פנו אל גורם מקצועי.

אז על רגל אחת מה זה סרוטונין?
סרוטונין הוא נוירוטרנסמיטר, או במילה פשוט יותר כימיקל שקיים באופן טבעי בגוף האדם. לסרוטונין תפקידים רבים בגוף אחר מחסור בו עלול לגרום לדיכאון, חרדה ובעיות שינה.

התזונה שלנו יכולה להשפיע על רמת הסרוטונין בגוף, למשל אלכוהול פוגע בייצור הסרוטונין ויכול לגרום לבעיות שינה ודיכאון.

אז איזה מזונות כן תורמים לייצור סרוטונין ואיך?
טריפטופן היא חומצת אמינו שקיימת בהמון מזונות מבוססי חלבון, שעוזרת לגוף לייצר סרוטונין, אז מזונות שטובים לייצור סרוטונין הם בעצם מזונות עם טריפטופן.

זרעי חמניות –
מתי בפעם האחרונה ישבתם מול משחק כדורגל מותח ופיצחתם פיצוחים? אז חשוב לדעת שגם אם הקבוצה שלכם הפסידה זרעי החמניות יכולים לשפר את המצב הרוח כי הם עשירים בטריפטופן!

סומסום –
מזל שיש סומסום כמעט בהכול, לחמניות, סושי, ברחוב (רחוב סומסום כאילו, אבל גם תמיד יש על הרצפה ברחוב באופן כללי). אז אל תתביישו לפזר סומסום בנדיבות, לאכול טחינה או כל מוצר סומסומי אחר.

עוף –
כן כן גם בידידנו העוף העשיר בחלבון יש קצת מסם האושר. שמן עמוק, מוקפץ, בתנור או על הגריל עוף גם ככה מעניק לנו אושר רב אז טוב גם לדעת למה.

ביצים –
אז התפוח לא נופל רחוק מהעץ וגם ביצים יכולות לעזור לנו. אז אם מישהו מתכוון עכשיו להפסיק לקרוא וללכת להכין חביתה אני לא מתכוון להאשים אותו.

סלמון –
אולי זה מה שנותן לו את הכוחות לשחות נגד הזרם, דג הסלמון מלא בדברים טובים. בין היתר גם בטריפטופן. אם אתם לא אוהבים דגים אני מפציר לכם לתת לסלמון הזדמנות, לא סתם הוא אחד הדגים האהובים והידועים בעולם.

עוד מאכלים שחשוב לציין: גבינת צ'דר, רפמז'ן, צ'יאה, ספירולינה מיובשת, בקר, הודו וסויה.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp