fbpx

שגרה מחודשת: 5,000 שקל קנס להורה לילד שהפר בידוד

עם התפשטות מחודשת של נגיף הקורונה בעקבות הזן ההודי, משרד הבריאות מקשיח את הנהלים מול מפירי בידוד. ניתן גם לקנוס הורים לילדים מתחת לגיל 12. כך זה יעבוד
שגרה מחודשת: 5,000 שקל קנס להורה לילד שהפר בידוד
עם התפשטות מחודשת של נגיף הקורונה בעקבות הזן ההודי, משרד הבריאות מקשיח את הנהלים מול מפירי בידוד. ניתן גם לקנוס הורים לילדים מתחת לגיל 12. כך זה יעבוד

הקורונה בשלבי חזרה?
בעקבות התפרצות מחודשת עם התפשטות הזן ההודי, חתם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי על תיקון ל"צו בריאות העם", שיאפשר לרשויות להקשיח את הנהלים מול מחוסנים ומחלימים שנדרשים לבידוד. בהתאם לתיקון הצו, ניתן יהיה להטיל קנס בגובה 5,000 שקל על אחראי על ילד מתחת לגיל 12 שמתגורר עמו והפר בידוד.

בנוסף, בהתאם לתיקון לצו שנעשה "בעקבות העלייה בתחלואת קורונה וההתפרצויות האחרונות במקומות שונים בארץ", רופא מחוזי, מנכ"ל משרד הבריאות או ראש שירות בריאות הציבור במשרד הבריאות יוכלו להורות למחוסן או מחלים לשהות בבידוד אם מתקיים אחד מהתנאים הבאים:
• המחלים או המחוסן היה במגע הדוק עם חולה שנדבק בזן מסוכן של הנגיף או חשש למגע הדוק.

• המחלים או המחוסן היה במגע הדוק עם חולה ונמצא דרך קבע במוסד שבו נמצאת אוכלוסייה לסיכון בתחלואה קשה, אוכלוסייה לא מחוסנת או אוכלוסייה שידוע שהיעילות של החיסון נמוכה בקרבה.

• המחלים או המחוסן היה במגע הדוק עם חולה במטוס.

עוד נקבע כי, יש לעטות מסכה בשדה תעופה, מגברי גבול ובמקום שניתן בו טיפול רפואי. במקביל, מנכ"ל משרד הבריאות יוכל להורות על חובת עטיית מסכה במוסד למשך שבועיים כדי למנוע התפרצות.

במקביל, אישרה הממשלה את הקמת קבינט הקורונה החדש, כאשר בכוונת ראש הממשלה לצמצם בחקיקה את הרכב הוועדה בהמשך. הרכב הוועדה בשלב זה: ראש הממשלה נפתלי בנט, שר החוץ יאיר לפיד, שר הביטחון בני גנץ, שר האוצר אביגדור ליברמן, שר המשפטים גדעון סער, שרת הפנים איילת שקד, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב, שר הבריאות ניצן הורוביץ, שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, שר השיכון והבינוי זאב אלקין, השר לשירותי דת מתן כהנא ושרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי.

בדו"ח אמ"ן נכתב כי מקור ההדבקה הוא מחו"ל. "מספר המאומתים החדשים עלה באופן חד בימים האחרונים. עלייה זו משקפת בימים האחרונים עלייה בהדבקה משמעותית בקהילה אך משלבת גם הדבקה שמקורה בחו"ל. מקדם ההדבקה אינו מבחין כרגע בין שני מקורות התחלואה אך כאמור בשבוע האחרון רובו מושפע מעלייה משמעותית בתחלואה בקהילה".

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp