fbpx

שפתיים נפוחות ואיך לעצור את התופעה

נראה שלכולם יש דעה כיצד להפסיק את הופעת שפתיים נפוחות. ראשית, בואו נגדיר את המונח.

שחין הוא זיהום סטאף שחי בזקיקי השיער על העור. כאשר הם מתחילים להופיע, הם יוצרים זיהום מתחת לפני העור. הזיהום מגיע בצורה של נפיחות, אדמומיות, גירוד וכאבים. מה זה שחין?

בתחילת ההתפרצות, תבחינו באזור אדום המתקשה סביב השפתיים. בתוך כ -24 שעות, האזור האדום יתפתח לנפיחות מלאה. מה גורם להיווצרות נפיחות? ישנם מספר גורמים שיכולים להוביל להתפרצות.

נפיחות שפתיים נגרמת לעיתים קרובות על ידי צריכת מים מזוהמים, דבר שנפוץ מאוד באזורי שטיפת סנטר. זה נקרא סימפטום ראשון. סיבה נפוצה נוספת היא משימוש בשיניים תותבות שאינן מתאימות כראוי. זה נקרא סימפטום שני.

אבעבועות הכלבים המוכרות יותר היא הסימפטום השלישי. הוא מדבק מאוד, אך בני אדם לא יכולים לתפוס אותו. הוא מועבר על ידי כלבים וחתולים.

אם אתם רואים אזור אדום מתקשה סביב השפתיים שלכם, היזהר במיוחד כאשר אתם נמצאים במקום ציבורי. אתם לא רוצים להפיץ אותו לחלקים אחרים של הגוף.

ממה עשוי השחין? הם אזורים אדומים, נפוחים וכואבים מלאים במוגלה. לרוב הם גדולים למדי, אם כי הם יכולים להיות קטנים כמו קצת פצעון. הם אינם מאובטחים, וניתן להפיץ אותם בקלות באמצעות מגע. הקפידו להישאר נקיים, ופנו לעזרת רופא אם אתם רוצים לוודא את מקור הזיהום ולטפל בו.

איך להתמודד עם הופעת הנפחיות בשפתיים?

יש כמה דרכים להתמודד עם הבעיה, ראשית חייבים לשמור על המקום נקי כמה שיותר, לא להיות במגע עם דברים מלוכלכים וחשוב מאוד להקפיד על הניקיון הכללי. הסיבה היא שהשחין (הרפס) יכול לעבור לעוד מקומות בגוף.

שימוש במוצרי איפור בטוחים

לצערנו המציאות היא כזאת שהיום הרבה מאוד מקומות שמוכרים מוצרי איפור הם נותנים להרבה אנשים לגעת במוצר ואז גם מוכרים לכם אותו, אמנם לא תמיד זה ככה ויש מקומות שמקפידים ממש שהמוצר הנמכר יהיה ארוז היטב ומציגים לכם טסטרים, אבל אם כבר אתם רוכשים מוצרי איפור חשוב לוודא שמדובר על מוצר שנמצא סגור הרמטית ולא נגעו בו לפניכם. אחת החברות שמקפידה ביתר שאת על איכות השמירה על מוצרים סגורים לאיפור היא רויאל גלואו שמביאה את כל המוצרים ארוזים היטב בכדי למנוע מצבים כאלו.

טיפול תרופתי

ישנן לא מעט דרכים מקוריות שיכולות לעצור את התופעה הזאת ברגע שהיא מתפרצת, מעבר להקפדה על היגיינה ועל שימוש במוצרים בטוחים יש טיפול תרופתי יעיל במיוחד, בתוך מספר ימים הטיפול יכול לחסל לגמרי את הנגע. ישנם תכשירים שניתן לרכוש ללא מרשם רופא וישנם כאלו מצבים בהם חשוב לבקר אצל רופא עור ולבחון מהו הטיפול המתאים. כמובן שאין לראות בכל האמור סוג של ייעוץ רפואי או תחליף לייעוץ רפואי התוכן המובא הוא למידע בלבד, בכל מקרה אנו ממליצים לשמור על היגיינה ולפנות לטיפול רפואי מקצועי.

 

 

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp