fbpx

קבוצות ש.ק.ט – מאסון לצמיחה

הוקם כדי לספק תמיכה רגשית לאנשים שנפגעו באופן עקיף מאירועי טרור ומלחמה בישראל, בעיקר בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר 2023.
קבוצות ש.ק.ט - מאסון לצמיחה

האתר "ש.ק.ט – שיתוף קבוצתי לעזרה עצמית באירועי טרור וטראומה לאומית" הוקם כדי לספק תמיכה רגשית לאנשים שנפגעו באופן עקיף מאירועי טרור ומלחמה בישראל, בעיקר בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר 2023. האתר מציע קבוצות תמיכה שנועדו לעבד רגשות ולהעניק הקלה ונחמה למי שמרגישים מועקה, לחץ או דאגה. המפגשים מתקיימים בפורמט של "מעגלי הקשבה", שבהם כל משתתף משתף ברגשותיו מבלי לקבל תגובות. מטרת הקבוצות היא ליצור מרחב בטוח ולא שיפוטי שבו ניתן לדבר על תחושות פנימיות בצורה פתוחה ואנונימית.

קהל היעד של האתר כולל אנשים שלא היו מעורבים ישירות באסון אך מושפעים נפשית ומעוניינים בתמיכה קבוצתית. המשתתפים מתחייבים לשמור על סודיות ולהימנע מדיונים פוליטיים. בנוסף, המשתתפים מודרכים להיות ערים לכך שהמפגשים עשויים להציף רגשות עזים ולכן נדרשת אחריות אישית לשמירה על בריאותם הנפשית.

במקביל, "ש.ק.ט" פועלת לגייס שותפים נוספים, ביניהם מדריכים מקצועיים, אנשי אקדמיה, אנשי ארגון ומנהלה, ומומחים בתחומי המחשב, גיוס משאבים ועוד, כדי להרחיב את פעילותה ולהעניק תמיכה למספר רב יותר של אנשים הזקוקים לכך. מימון הפעילות מגיע מתרומות ומסיוע של גופים ציבוריים ומוניציפליים.

פעילות האתר נשענת על מודלים כמו קבוצות A.A. ו"מעגלי הקשבה", תוך התאמתם למציאות הישראלית המורכבת. ארגון הקבוצות והשיתוף העצמי נועדו לתת מענה רגישי ותמיכתי לאנשים המושפעים מאירועי טרור ומלחמה בצורה עקיפה אך משמעותית.

כל הפעילות נעשית ע"י צוות אשר מורכב ברובו ע"י נשים מכל בחלקים אשר מרכיבים את החברה הישראלית, כולן פועלות בהתנדבות מלאה למעט ולטובת חברה ישראלית חזקה ובריאה יותר.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp