fbpx

5 מקומות שחייבים לראות בביקור הקרוב במלטה

מלטה היא מדינה קטנה המורכבת ממספר איים הנמצאת במרכז הים התיכון.
מלטה

מלטה היא מדינה קטנה המורכבת ממספר איים הנמצאת במרכז הים התיכון. עקב מפגש בין תרבויות אירופאיות ומזרח תיכוניות השפה המלטזית היא שפה שמית, מושפעת מהמתיישבים הערבים שהגיעו לאי אך היא נכתבת באותיות רומיות עקב כיבוש מאוחר יותר של אירופאים. מלטה עברה המון ידיים וניסיונות כיבוש, אפילו נפוליאון הגיע בעצמו לכבוש את האי!


מלטה קיבלה את עצמאותה מהבריטים (קצת לפני שישראל קיבלה את עצמאותה) ב-1946 ובהמשך הצטרפה להיות חלק מהאיחוד האירופאי.

עם אקלים כמעט מושלם סביב כל ימות השנה, בואו נלמד קצת על המדינה המהממת הזאת.

נתחיל מעיר הבירה – ולטה (Valleta)
ולטה היא אולי היא עיר הבירה הכי קטנה באיחוד האירופאי אבל יש שיגידו שהמראות שיש לראות בה כפולים ומכופלים מכל עיר בירה אחרת. ולטה נמצאת על חצי אי, שכבר מוסיף המון לנוף התמידי ובנויה כולה מאבן מקומית (בדיוק כמו עיר הבירה שלנו ירושלים).

קתדרלת יוחנן הקדוש – (Saints John's co-cathedral)
המבקרים בבירה יוכלו ללכת לקתדרלת יוחנן הקדוש, נבנתה ב-1572, הבנייה לקחה שש שנים. הקתדרלה שהמבנה הפנימי שלה הוא מודל לתפארת של אומנות הבארוק טומנת בחובה יצירות אומנות ידועות שכל חובב אומנות חייב לראות, כמו כן היא נחשבת לאחת היפות בעולם.

המקדשים המגליתיים –
"מגליתיים" פירושו, מבני אבן עתיקים שנבנו מאבנים ממש גדולות. נאמר כי המבנים נבנו איפשהו בין חמשת אלפים שנה לארבעת אלפיים חמש מאות שנים לפני הספירה. האגדה מספרת שהם נבנו על ידי ענקים, בין המבנים העתיקים בעולם, נחשבים אפילו קדומים יותר מסטונהנג'. שישה מתוך המקדשים כלולים ברשימת אתרי המורשת העולמית של ארגון אונסק"ו.

מפרץ הזהב –
אחד החופים הכי פופולריים במדינה עשירה בחופים. החוף המושלם הזה קרוי לאור החול הזהוב שלו והוא מקום מושלם לצלילה, שיזוף ובניית ארמונות מזהב. החוף מאוד נגיש לרכבים ותחבורה ציבורית.

מדינה –
נקראה בהתחלה על ידי הפיניקים מאלת', לאחר מכן מאלית', לאחר מכן ניתן לה השם "אל מדינה" על ידי מתיישבים ערבים. "אל מדינה" פירושו העיר הבצורה, האיטלקים מצידם קוראים לה "העיר העתיקה". מדינה הייתה עיר הבירה עד לבניית וולטה. הכניסה לעיר עדיין מתבצעת דרך שער מרשים. יש במדינה מגוון אתרים תיירותיים וקתדרלות.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp