fbpx

5 סוגי ריבות לקראת חודשי החורף

לקראת חודשי החורף הקרים, כדאי כבר עשיו להכין את הריבה האהובה עליך.
5 סוגי ריבות לקראת חודשי החורף

לקראת עונת החורף, הכנו כמה מתכוני ריבות. אולם ריבות אפשר לקנות, אך אי אפשר לעשות השוואה בינן לבין הריבות הביתיות עם הטעם של פעם, כמו שהסבתא הייתה נוהגת להכין וכל הבית היה מתמלא ניחוחות של פירות מתבשלים.

וכאשר הקיץ, שמציע לנו מבחר גדול יותר של פירות לעומת עונות הסתיו והחורף, חולף לו לאט-לאט, אין זמן טוב יותר מלהתעניין בריבות חדשות, ומסתבר שכמו בתקופת החודשים החמים, גם בחודשי החורף יש מספיק חומרי גלם איכותיים שזמינים להכנת הריבות האהובות עליכם. עשינו סדר והכנו רשימה של 5 ריבות מומלצות לחודשים הקרים, בתוספת לתה החם.

מרקחת פירות יער ותפוחים חמוצים
פירות יער טריים הם עסק יקר. לכן, העצה הכי טובה היא להשתמש בקפואים ללא כל חשש. ניתן להשיג לפי סוגים או בתערובות במחירים נוחים. התפוחים המומלצים לבישול הם מסוג גרני סמיט או גרנד אלכסנר הידועים בחמיצות ובארומה רעננה, אך גם זנים חמוצים אחרים יעשו את העבודה.

דובדבנים שחורים
דובדבנים שחורים מבושלים בסירופ המכיל גם את גרעיני הדובדבנים, מקבלים ארומה נהדרת של שקדים מרירים. הריבה הולכת טוב עם לחמניות ביתיות טריות, חמאה וקרם פרש סמיך. כוס תה או קפה – אמרנו?

ריבת תותים
אלה המתגעגעים לחודשי הקיץ, יכולים להתנחם בהגיעו של החורף כאשר המרכולים ודוכני השוק מתמלאים בפירות האדומים המפיצים ניחוח מתוק. מסעדות רבות מחפשות דרכים יצירתיות לשלב את חומר הגלם העונתי בתפריטי הקינוחים, וכמעט בכל בית ניתן יהיה למצוא קערת תותים עם שמנת. בניגוד להרבה פירות, את התותים אפשר לשמר, להכניס לצנצנת ולהוציא לעיתים קרובות.

ריבת הדרים
זו עונת השיא של פירות ההדר – תפוזים, קלמנטינות, מנדרינות, פומלות ולימונים. את הריבה הזו בדרך כלל מכינים מ-3 סוגי פרי הדר: תפוזים, לימונים ופומלה, אבל אפשר גם לערבב עם פירות אחרים. הטכניקה היא אותה הטכניקה והצבע, לרוב, יישאר זהוב עמוק.

ריבת אוכמניות
אוכמניות, הפירות הסגולים הקטנים, פשוט נהדרות להכנת ריבה שנחשבת לנפוצה בחודשי החורף. ומכיוון שאנו זוכים להם לתקופה קצרה בכל שנה, כדאי להכין מהן קונפיטורה וליהנות מהן לתקופה ארוכה יותר. אפשר גם לקנות קפואות ולשלבן בעוגות.

מתכון שמתאים לכל ריבה המוזכרת כאן למעלה:
חצי קילו מהפירות המוזכרים
רבע קילו סוכר
לימון בינוני סחוט וגם מעט מגרידת הלימון

אופן הכנה:

  • לשטוף את הפרי
  • לחתוך את הפרי באופן גס
  • למעוך רבע מכמות הפרי
    לשים הכל בתוך סיר עמוק וחם
  • להוסיף את הסוכר
  • ולבשל על חום בינוני
    לאחר בישול של 15 דקות יש להוסיף את הלימון
    מערבבים ומבשלים עוד 7 דקות
  • מצננים את הריבה שבסיר, ולאחר שהיא קרה מעבירים לצינצנת מעוקרת.
  • יש לאחסן במקרר עד 3 שבועות

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp