בדיקות ביתיות לקורונה: במה הן שונות וכמה עולות?

בעקבות אישור משרד הבריאות למכור את הבדיקות הביתיות לאיתור נגיף הקורונה, עשינו סדר בכל מה שצריך לדעת
בדיקות ביתיות לקורונה

בעקבות אישור משרד הבריאות למכור את הבדיקות הביתיות לאיתור נגיף הקורונה, עשינו סדר בכל מה שצריך לדעת
משרד הבריאות מאשר לרכוש בדיקות קורונה ביתיות, המתבצעות בקלות ובדומה לערכות בדיקה ביתיות אחרות. התוצאה מתקבלת בתוך מספר דקות. עם זאת, חשוב לציין שמדובר בבדיקות לשם קבלת תמונת מצב להערכה ראשונית. הבדיקות הביתיות אינן מתקרבות לדיוק של בדיקות ה-PCR ועל כן לא ישמשו לאישורי כניסה או יציאה מבידוד.

ככלל, מדובר בבדיקות לגילוי נגיף הקורונה המתבססות על טכנולוגיית אנטיגן (חלבון זר לגוף), המאתרת שברי חלבונים נגיפיים המפעילים תגובה חיסונית בגוף. בתהליך כימי, מזהה הבדיקה את אותם אנטיגנים או חלבונים. את הבדיקה ניתן לרכוש ברשתות הפארמים ובבתי המרקחת וניתן למצוא שלוש ערכות מחברות שונות: חברת קווידל הנותנת תוצאה בתוך כעשר דקות, חברת InteliSwab המתבצעת ללא מטוש ונותנת תשובה תוך חצי שעה, וערכה של חברת רניום מדיקל שמספקת תוצאה בתוך כרבע שעה.

בבדיקה מתוצרת קווידיל מכניסים מטוש לאף ומסובבים מספר פעמים. לאחר מכן, מכניסים את המטוש למבחנה ובה נוזלים תוך סחיטה של המקלון במבחנה כך שיישארו חלקיקי אנטיגן אפשריים. שלא מצריכה נסיעה ובדיקת מעבדה. ביכולת תשובה להגיע בתוך 15-30 דקות מרגע הדגימה. הבדיקות מתבצעות בבית באמצעות מקלון. כשמוציאים את המקלון, משליכים אותו לפח ומכניסים את למבחנה את מקלון הבדיקה. תוצאה חיובית מתקבלת כאשר מופיעים שני פסים: ורוד וכחול.

לעומת זאת, הבדיקה של Inteliswab הרבה יותר פשוטה: מכניסים מקלון לאף, מבצעים כמה סיבובים ואת המקלון מכניסים למבחנה. תשובה תוך כ- 30 דקות.

כמו כן, עלות המחירים משתנה מערכה לערכה. בסופר פארם, למשל, מוכרים מארז של שתי בדיקות במחיר של 76.90 שקל. ברשת Be פארם המחירים דומים.

חשוב לציין שאם הבדיקה הביתית יצאה חיובית, יש להיכנס באופן ממיידי לבידוד וכן לבצע בדיקת PCR בהקדם. אם תוצאת בדיקת PCR הינה שלילית, ניתן לצאת מבידוד, כיוון שתוצאה זו גוברת על הבדיקה הביתית.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp