fbpx

איך נכין את חיית המחמד שלנו לחורף

עקבות רגליים של בעל חיים

החורף הגיע כבר ומרגישים את מזג האוויר הקר העוטף אותנו לאט לאט. אם יש לכם בעל חיים שאתם מגדלים בבית, בחצר או בסביבת הבית כדאי שתתחילו לעשות כמה הכנות שיעזרו לבעלי החיים שלכם לעבור את החורף בצורה הטובה ביותר.

היום כל מי שמגדל בעל חיים יודע שהוא יכול למצוא כמעט כל דבר בחנות חיות או בביקור התקופתי אצל וטרינר מקומי. חנות חיות ואפילו מרפאות וטרינר פופולריות מציעות ללקוחותיהם מוצרים אשר יעזרו לבעלי החיים שלכם לעבור את החורף בצורה טובה יותר, הן מביגוד, צעצועים ועד למזון מתאים יותר. הכנו כמה דברים שחשוב לבדוק ולוודא לפני כניסת החורף.

ביגוד לבעל החיים
היום, כאשר נכנסים לחנות חיות לקראת החוף, ניתן לראות את כל מוצרי החורף מוצגים לראווה בקדמת החנות. לקראת החורף, חנויות בעלי חיים רבות מוכרות מוצרים מעולים לבעלי חיים המתאימים לחורף כגון מעילים לחורף, נעלים לבעלי חיים, חימום אוזניים, כובעים מעוצבים ועוד מוצרים אשר יגנו ויחממו את בעל החיים שלכם בזמן התקופה הקרה.

ביקור אצל וטרינר
ביקור אצל וטרינר לפני החורף יכול לעזור בצורה משמעותית לבעל החיים שלכם. ערים הנמצאות בצפון או ערים המאופיינות עם מזג אוויר חורפי ורטוב בחורף מעודדות אנשים רבים לבדוק את בעל החיים שלכם אצל וטרינר לפני החורף ולעשות הכנות במיוחד לבעלי חיים החיים מחוץ לבית (תרנגולות, פרות וכו').
לדוגמא – וטרינר בקריית שמונה לפני החורף מוצא עצמו עם כמות מטופלים גדולה יותר מאשר בכל ימות השנה מאחר והחורף בקריית שמונה נחשב לחורף בלתי צפוי.
בביקור אצל הווטרינר יעשו לבעל החיים בדיקה כללית על מנת לוודא מדדים תקינים, יבדקו את בעל החיים ויוודאו שאין מחלות עור, פצעים פתוחים וסימנים היכולים להחמיר במהלך החורף.

החלפת כרית
בעלי חיים אוהבים חום בכל ימות השנה. בעלי חיים הגרים בתוך בית בדרך כלל משתמשים בכריות ושמיכות דקות בתקופת הקיץ אך בחורף, כאשר קר יותר בעלי החיים יצטרכו מעטפת מחממת יותר, כריות גדולות יותר ושמיכות עבות יותר על מנת לחמם את גופם במהלך הימים הקרירים.

מצבים רפואיים שמומלץ לבדוק מול וטרינר בחורף

כאשר החורף מגיע, הוא מביא אתו גל תחלואה גם בקרב בעלי החיים אך לרוב אצל כלבים החיים עם בני האדם באותו בית. חום גופו של הכלב נע בין 38-39 מעלות. הצטיידו עם מד חום לקראת החורף ובמידה והכלב נראה שונה מימים קודמים או קצת אפטי כדאי לבדוק חום ובמקרי הצורך ליצור קשר עם וטרינר אזורי.
על מנת לצמצם מחלות ומצבים רפואיים לא רצויים אצל כלבים מומלץ לשמור על היגיינה, כלבים נוטים להריח, לטעום ואפילו להימרח בחפצים ודברים שונים ולא רצויים הנמצאים בחוץ (חול, צמחים, צואה וכו'). נסו לצמצם מצבים כאלו אצל הכלב בחורף על מנת להגביר את ההיגיינה שלו כמו כן, נסו להחליף לו את האוכל למשהו שמתאים יותר לחורף. על סוג האוכל המתאים תוכלו להתייעץ מול וטרינר מקצועי אשר ימליץ על תזונה שמחממת את הגוף לפי משקל וגיל הכלב.

 

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp