fbpx

מיליוני דולרים ותמיכה מחסידי אומות עולם – קבלו את מוזיאון ידידי ישראל

גילוי נאות: כבר כמה שנים שאני לא הולך למוזיאונים.
מיליוני דולרים ותמיכה מחסידי אומות עולם – קבלו את מוזיאון ידידי ישראל

גילוי נאות: כבר כמה שנים שאני לא הולך למוזיאונים.
כשביקרתי במוזיאון ידידי ישראל, כבר בכניסתי למבנה ההיסטורי בו הוא ממוקם, יכולתי להבין שמדובר במשהו אחר ושונה ממה שאנו רגילים אליו – מוזיאון עם טכנולוגיה מתקדמת יוצאת דופן שלא ראיתי עדיין בישראל. ואם לומר את האמת, לקרוא למוזיאון ידידי ישראל "מוזיאון", יכול להיות מעט מוזר ואף מוטעה.

את פניי קיבלו הדיילות בבית הקפה, ולאחר כמה דקות התחלתי סיור, שארך כשעה. בהשקעה של מיליוני דולרים פותח המתחם הטכנולוגי עם מיצגים אורקוליים ומראות תלת מימד מצוירות, כשהיעד הוא להציג תחת קורת גג אחת את תרומתם הגדולה של ידידי ישראל, כדוגמת נשיא הארצות הברית הארי טרומן וראש ממשלת בריטניה ווינסטון צ'רצ'יל, אשר שמו את נפשם למען הצלת היהודים שנרדפו ברחבי העולם.
המוזיאון משתרע על שלוש קומות המתארות "מסע בזמן", מכיל מיצגים אור-קוליים מרהיבים המציגים את ההיסטוריה הציונית הלא-יהודית שעד עתה נדחקה לקצה.

הביקור יוצר במהרה מסע חווייתי, הצולל אל תוך העם היהודי ודורותיו, עד עצם היום הזה. מי שרוצה לדעת על השורשים של הקהילה היהודית והחיבור עם אנשי התפוצות, יכול לצאת למסע אינטראקטיבי במתחם. המוזיאון כולל מגוון אגפים, כאשר בכל אגף מוצגת זווית ייחודית של העם היהודי.

בנוסף, ניתן להתרשם מרצפה מיוחדת עשוית תאורת LED מהמיוחדות בעולם, המסונכרנת עם ההולוגרמות שעל הקירות – משהו שילדים פשוט יתאהבו בו. עם זאת, באתר האינטרנט של המוזיאון מסופר על בית הקפה השוכן במתחם, כמקום היסטורי ומעניין – אפשר לומר שציפיתי לאטרקציה מסוימת גם כאן, אך לא מצאתי אזכור בחוויה הכוללת.

ברחבי העולם קיימים מאות מוזיאונים יהודים, שכל אחד מהם מתמקד בדרך כלל בתחום ייחודי ומקומי לעם היהודי, כמו היסטוריה, גיאוגרפיה ותרבות. מוזיאון ידידי ישראל מאגד מאגרי מידע וחומרים אותנטיים חובקי עולם. המבקרים מגיעים למקום שיש בו זהות יהודית, כדי ליצור את המרכז לקהילות פרו ישראליות בארץ ובעולם, המטרה לחבר בין אנשים שונים ולעורר קהלים נוספים לתמיכה במדינת ישראל.
המוזיאון ממוקם בנחלת שבעה, בסמוך לכיכר החתולות שבמרכז ירושלים ומטרתו היא להעלות מודעות ולהוקיר תודה לפועלם של חסידי אומות העולם ותרומתם הגדולה לעם היהודי. ציון מהתרשמותי: 9 מתוך 10. ממליץ לבקר במוזיאון ולבדוק את עמוד האינסטגרם.

 

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp