fbpx
מזוודה אבודה

שדות תעופה ברחבי העולם מטפלים בכ-7 מיליון תיקים ביום. חברות תעופה לוקחות אחריות על המטען למשך 10 ימים בלבד. שדות תעופה הם מערכות שיש להן סדרי עדיפויות שונים ורבים בשדות תעופה מסוימים אינם מאוישים בכח אדם בכמה מספיקה, כך שלא תמיד קל למצוא את המטען שלהם ולפעמים הם פשוט מאבדים את המטען שלהם.

מה הסיבות שזה קורה?

מזוודות הן אחד הפריטים היקרים ביותר שאנו באים איתם במגע בעת נסיעה. זה לא יוצא דופן שהוא הולך לאיבוד או נגנב, ותופעה זו אינה מפלה בין תיירים לישראלים. כחצי מיליון תיקים אובדים מדי שנה בחברות תעופה בכל העולם, וגם ישראל תורמת למספר זה. בישראל מדווחים מדי שנה כ-240,000 מקרים של אובדן מזוודות. הגורמים העיקריים לאיבוד מטען בישראל הם:

-מחסור בעובדים

-עומס בטיסות

-עובדי נמל תעופה המנצלים את מקום עבודתם

-מחיר טיפול בכבודה שחברות תעופה גובות

-תנאי מזג אוויר

-נזק או גניבה בשדה התעופה

ישנם שני סוגים של אובדן: האחד מתרחש כאשר המטען נמצא במעבר והשני מתרחש כאשר נוסע עזב את שדה התעופה או את האבטחה שלו. המסקנה המנוגדת לאינטואיציה היא שהתדירות הנמוכה יחסית של אובדן מזוודות של ישראל (3% לעומת 17% באירופה) נובעת מכך ששדות התעופה של ישראל קטנים ואין בהם כל כך הרבה טיסות, כלומר אין כל כך הרבה תנועה לתיקים לעבור מה שאמור להפחית את רמת הסיכון.

מה קורה בינתיים בנתב"ג?

כרגע המצב הוא שיש אלפי מזוודות אבודות שרשות שדות התעופה לא יודעת מה לעשות איתם לאחר שלא נמצא להם דורש, לאחר שלושה חודשים המזוודות מאופסנות במחסנים ייעודים שרק הולכים ומתמלאים בעוד מזוודות.

המגמה שמסתמנת בקרב המטייל הישראלי

נכון להיום אנו עדים למגמה שיותר ויותר ישראלים מעדיפם לא לשלוח את המזוודה שלהם אלא להצטייד בטרולי ועל ידי כך למנוע מבעוד מועד את הסיכון הכרוך באיבוד מזוודה. אלה מהם שכן חייבים לקחת מזוודה ומתכננים שהייה ארוכה בחו"ל יבחרו לרוב להצטייד בהתקן מעקב ויעדיפו לא להכניס פריטים יקרי ערך במזוודה אלא להעלות אותם לטרולי על המטוס אך לא תמיד זה מתאפשר מכיוון שיש פריטים שאסור להעלות עם הטרולי אך בתמונה הכוללת כשזה נוגע לתייר הישראלי שיוצא מנתב"ג המגמה המתגבשת היא בהחלט אסטרטגיה של מזעור סיכונים וצמצום נזקים.  

מה צפוי בעתיד?

שוק התקני מעקב אחר מזוודות צפוי לצמוח בקצב צמיחה שנתי מורכב של 3.2% בשנים הקרובות.

ככל שהזמן מתקדם, חיזוי מתי יגיע המזוודות שלך נעשה קל יותר עם שיתוף טכנולוגיה ומידע בין חברות תעופה ושדות תעופה. חברות תעופה גם עובדות על שילוב טכנולוגיה בתהליך הטיפול במטען שלהן, שיכולה לעזור להגביר את היעילות ולהפחית תקריות אובדן מזוודות.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp