fbpx
ציור של תעלות ונציה

ונציה, המכונה עיר התעלות אשר נמצאת בצפון מזרח איטליה, היא יעד אייקוני ורומנטי שמושך אליו מיליוני מבקרים מדי שנה. כמעט כל אחד מאיתנו רוצה לסמן וי על היעד הזה ואחרי שהחלטנו שונציה היא אכן היעד הבא, נותרה רק שאלה אחת :

מתי הזמן הטוב ביותר לבקר בוונציה?

התשובה תלויה במספר גורמים, כולל מזג אוויר, קהל והעדפות אישיות. להלן רשימה המדרגת את הזמן הטוב ביותר לזמן הפחות מומלץ לבקר בוונציה.

אביב (מרץ עד מאי): זהו הזמן הטוב ביותר לבקר בוונציה כאשר מזג האוויר נעים, ואילו כמות התיירים עדיין לא גבוהה מדי. אתה יכול ליהנות מהארכיטקטורה היפה, המוזיאונים והתעלות מבלי להידחף ולהרגיש שאתה בתוך קופסת סרדינים בשעה שאתה מהלך בסמטה אחת מיני סמטאות.

סתיו (ספטמבר עד נובמבר): עוד זמן מצוין לבקר בוונציה הוא בעונת הסתיו, הטמפרטורות עדיין נוחות כשהחום של הקיץ התפוגג לו, כמות המבקרים אמנם לא מצומצמת אך בוודאות לא באותה צפיפות של הקיץ.

קיץ (יוני עד אוגוסט): הקיץ הוא שיא עונת התיירות בוונציה בדרך כלל מזג האוויר חם ושטוף שמש, אך בשנים האחרונים אנו נתקלים בהרבה מקרים בגלי חום קיצוניים כתוצאה מההתחממות הגלובלית, מעבר לזה צפו לכמות גדולה למדי של מבקרים שרבים מבינהם מנצלים את חופשת הקיץ מהעבודה בחודש יולי, כך שכדאי להשלים עם תורים ארוכים ובעיקר מחירים גבוהים יותר במלונות כך שמומלץ להזמין מקום מראש.

חורף (דצמבר עד פברואר): הטמפרטורות בחורף יכולות להיות נמוכות יחסית והסיכוי לגשם גבוה, אבל זה זמן אידיאלי לבקר בוונציה עבור אלה שאוהבים חוויה שקטה ושלווה יותר עם כמה שפחות מבקרים ובעיקר מחירים נמוכים אם זה טיסה ואם זה לינה במלון.

מה בנוגע לזוגות ומשפחות?

הזמן הטוב ביותר עבור זוגות לבקר בוונציה הוא באביב או בסתיו. עונות אלו מציעות מזג אוויר רומנטי, קהל שקט יותר ומחירים נמוכים יותר. משפחות, לעומת זאת, עשויות להעדיף את חודשי הקיץ שבהם הילדים מחוץ לבית הספר כמו גם את חגי ישראל פסח וסוכות.

ועכשיו אחרי שהחלטנו על הטיימינג הנכון, הכנו עבורכם רשימה של 5 המקומות המובילים שאסור לכם לפספס בעת ביקור בוונציה:

  1. כיכר סן מרקו: הכיכר המרכזית של ונציה היא מרכז פעילות, מוקפת בבתי קפה, מסעדות וחנויות. הכיכר היא ביתם של בזיליקת סן מרקו, ארמון הדוג'ה ומגדל הפעמונים קמפניל.
  2. התעלה הגדולה (הגרנד קאנל): נתיב המים הראשי של ונציה הוא מראה שכדאי לראות, עם ארמונות מדהימים וכנסיות לאורך גדותיו. צאו לטיול בגונדולה כדי לחוות את יופיה של התעלה מקרוב.
  3. גשר ריאלטו: גשר ריאלטו הוא הגשר העתיק והמפורסם ביותר בוונציה, החוצה את התעלה הגדולה. הגשר הוא ביתם של חנויות ושווקים, מה שהופך אותו למקום פופולרי לתיירים.
  4. אוסף פגי גוגנהיים: לאוהבי אמנות אסור לפספס את המוזיאון לאמנות מודרנית, הכולל יצירות של ג'קסון פולוק, סלבדור דאלי ואמנים בולטים אחרים.
  5. מוראנו: קבוצת איים קטנים הידועים בניפוח הזכוכית המעודן שלהם. בקרו במפעלים כדי לראות את תהליך ייצור הזכוכית ולקנות מזכרות זכוכית יפות.

 

לסיום כדאי לזכור שהזמן הטוב ביותר לבקר בוונציה תלוי בהעדפות ובסדרי העדיפויות שלכם. בין אם תרצו להימנע מצפיפות ועומס או לספוג את השמש, ונציה היא יעד יפהפה שבוודאי יקסום לרבים מכם. פורצה ונציה!

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp