fbpx

אז מי העיר הכי שווה וכדאית במדינה?!

האם הערים הגדולות בישראל באמת מובילות במגוון המדדים המשפיעים על איכות החיים, הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חושפת: נתונים חשובים שכדאי לדעת.
אז מי העיר הכי שווה וכדאית במדינה?!

בעשור האחרון הרבה מאוד ראשי ערים בישראל, מפעילים את כל התותחים הכבדים על מנת להטיב עם התושבים, בכך שעמלים שעות רבות ומשקיעים את מיטב הקשרים, עם יזמים, קבלנים ומציעים להם להגיע לתת יד בפיתוח העיר.

יחד הם בונים מגדלים רבי קומות, בניני מגורי, מגדלי משרדים, פארקים ירוקים, ומפעילים מערך סיור 24 שעות ביממה, לטובת שיפור במגוון מדדים המרכיבים את איכות החיים ביניהם: מקומות תעסוקה, תחושת הביטחון, תחושת הרווחה, נגישות, ושביעות רצון מהשירותים הבריאותיים והמשרדים הממשלתיים הקיימים בעיר. כל זאת במטרה להעלות את דירוג העיר לעיר שהכי כדאי לחיות בה, לעבוד בה, להקים משפחה ולגדל ילדים שיתחנכו במיטב מוסדות החינוך שבה, לצד מקומות בילוי ופנאי שונים ומגוונים.

מנתוני הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה) לשנת 2022, עולה כי העיר עם איכות החיים הגבוהה ביותר ניצבת בראש העיר "ראשון לציון" – ומובילה ברוב המדדים שקובעים את איכות החיים בהשוואה ליתר הערים שמופיעות ברשימה.

בין הנתונים שהלמ"ס בדק ניתן למצוא: את אחוז המועסקים בעבודות המאפשרות קידום תעסוקתי והתפתחות, תחושת הרווחה של בני המשפחה, תחושת הדיכאון והבדידות שחווים בני העיר, שביעות הרצון בדירה בה הם מתגוררים, הפארקים והשטחים הירוקים שפרוסים ברחביי העיר, בשכונות בהם מתגוררים ובאחוז המשתמשים בשירותי האינטרנט.

מהנתונים שפרסמה הלמ"ס עולה כי העיר רחובות, מובילה באחוז המועסקים במגוון החברות והמקצועות השונים, ומביעים אמון במערכת שירותי הבריאות המוצעים בעיר. עוד עולה מהנתונים כי העיר רמת-גן מובילה בשיעור האבטלה הממושכת הנמוך ביותר, ובשיעור התמותה הנמוך ביותר של תינוקות, בתחושת הביטחון בשעות הערב המאוחרות, בתחולת החיים ובאמון במערכת המשפט, ובתחושתם הכללית של תושבי העיר להשתמש בשירותי ממשל מקוונים.

ובקטגוריית העיר עם ההכנסות הגבוהות ביותר בקרב התושבים, רשמה העיר כפר סבא, בנוסף באחוז הנמוך ביותר שמשלמות משפחות עבור דיור, בבדיקת איכות המים לא נמצאו חריגות בכמות הקוליפורמים. בנוסף בשנת 2021 לא היו הרוגים בתאונת הדרכים בכבישים בעיר כפר סבא.

ומי שעשתה את המעבר לערים עם הציון הכולל, המוביל במדדי איכות החיים ובשביעות הרצון מהניקיון בעיר ובאזור המגורים, נכנסה לרשימה העיר פתח תקווה. בנוסף העיר רשמה עוד נתון מרשים באחוזים הנמוכים ביותר בתחושת הבדידות והאפליה.

גל העלייה הצרפתית ששוטפת את העיר נתניה תורמת רבות לכלכלת העיר, בניית מגדלים, אטרקציות, פנאי ושכונות חדשות, ומדרגת אותה עם ציון גבוה במדדים באחוז איכות החיים, ומובילה באחוז הנמוך ביותר עבור עלות שירותי דיור פר חודש.

דירוג 16 הערים הגדולות ב-3 קבוצות לפי הציון הכולל במדדי איכות חיים המשותפים לכל הערים.

אשקלון ויש בה המון, היא עוד אחת מהערים שעשו את המעבר ב-2021 – לערים עם הציון הכולל הגבוה במדדי איכות החיים, ומדורגת במקום השני בשני מדדים חשובים: 1. אחוז המועסקים שתפקידם בעבודה מאפשרת קידום והתפתחות, ומעוד נתון חשוב שגורם לתושבים רבים לעשות שינוי ולהעתיק את מגוריהם לעיר חדשה והוא: שביעות רצון מהפארקים והשטחים הירוקים באזור המגורים ובשביעות רצון מאיכות החיים בעיר.

העיר תל-אביב מובילה בשיעור התעסוקה הכללית, ובאחוז המועסקים במשרה חלקית שלא מבחירתם, באחוז המועסקים שעובדים בתחום התואם את השכלתם ולימודיהם, ובאחוז שביעות הרצון הנמוך ביותר ממשך זמן ההגעה לעבודה, נו כמובן. זו העיר הכי פקוקה בארץ לא מפתיע. בנוסף היא מובילה באחוז הנמוך בה תושביה זכאים לתעודת בגרות, במעורבת האזרחית בעיר, באמון במערכת המשפט, ובאומן הכללי בזולת ובנגישות למחשב.

בירת הצפון העיר חיפה מובילה בשביעות רצון התושבים מהעבודה, בצפיפות הדיור הנמוכה ביותר, בהשכלה הגבוהה והתיכונית הגבוהה ביותר, ובאמון במערכת המשפט.
ירושלים מובילה באחוז הפסולת שהועברה למִחזור, באחוז נשים בניהול במגזר הציבורי, באיזון בין עבודה לתחומי חיים אחרים, בתחושת ביטחון בסביבה מקוונת ובאיכות מי השתייה – ללא חריגות בקוליפורמים.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp