fbpx

הייטק לגיל הרך: עכשיו יש ספר תכנות לילדים

אף פעם לא מוקדם להתחיל ללמוד תכנות, ועכשיו גם אפשר לעשות את זה בעברית
הייטק לגיל הרך: עכשיו יש ספר תכנות לילדים

אף פעם לא מוקדם להתחיל ללמוד תכנות, ועכשיו גם אפשר לעשות את זה בעברית: פרויקט ספר התכנות הראשון לגיל הרך
בניגוד לאנגלית, לא פשוט למצוא ספרי תכנות הכתובים בעברית. ועוד כשמדובר בספרי תכנות לגיל הרך, מסתבר שאין כאלה בכלל. שרון סורין, בוגרת 8200 וסטודנטית בחוג למתמטיקה באוניברסיטת תל אביב, מרימה את הכפפה: עם המון ידע וניסיון בקוד, לצד עבודה ביום-יום בתור מורה לתכנות, היא כתבה בשנתיים האחרונות את "איך חושבים מחשבים?", ספר המיועד לילדים בגילאי 5-10, ונועד להנגיש עבורם את הרעיונות הבסיסיים של תכנות.

שרון סורין, מימנה את ספרה החדש באמצעות קמפיין הד-סטארט, בו גייסה 194,225 שקלים, כשסכום זה מהווה קפיצה של 1619% מהסכום אותו הגדירה כיעד מתחילת הקמפיין: 12,000 שקלים בלבד. במסגרת ההד סטארט, הסבירה שרון מה גרם למהלך שכזה לצאת לפועל: "לכן, עם הזמן, מצאתי ופיתחתי הסברים שיתאימו ל"כל ילד וילדה בני 6" על עולם התכנות, וראיתי במו עיניי איך הם עוזרים לעשרות מתלמידיי, מתלמידי גן החובה ועד הסטודנטים".

ואם נצלול אל תוכנו של הספר, נגלה כי הספר מפרט את מושגי היסוד בעולם התכנות (תנאים, לולאות, פיקסלים, רשתות ועוד), ומציג את צורת החשיבה המיוחדת שנהוגה בעולם התכנות – צורת חשיבה שמתבססת על תכנון מקדים של כל הצעדים והמסלולים האפשריים ופתרון בעיות לפני ולאורך הדרך. בנוסף, תוכן הספר והרעיונות המוצגים בו נבדקו והושפעו ע"י אנשי אקדמיה, מתכנתים ומהנדסים רבים ומוכשרים.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp