fbpx

הכמויות – מה הישראלים אוכלים בפסח, דגים, בשר, עוף או ביצים?

הוא החג שבחגים, כל בני המשפחה מגיעים, מארחים ומתארחים ולא בטוח שתמיד לכולם יהיה מקום. אבל מה שכן בטוח, שהשולחן יהיה עמוס במטעמים מיוחדים, אז כדאי מאוד שתגיעו רעבים.
מתנות לפסח

צרכנות | פסח | רשתות שיווק

חג הפסח, אחד החגים הבולטים בשנה, מצפון עד דרום ובכל העולם משפחות מכל העדות מתכנסים סביב השולחן, אוכלים ושותים בהסבה, ספק קוראים את האגדה במלואה – אך מה שבטוח, לא יחסר דבר על השולחן. החל ממנות בשר, דגים עופות, תבשילים שבושלו שעות ארוכות ושפע של מגוון סלטים וקינוחים.


אז מהם מוצרי המזון האהובים, אותם  צורכים הישראלים?

לרגל חג הפסח משרד החקלאות סוקר את נתוני הצריכה לשנת 2022 לעומת שנת 2021. בפסח שעבר עלתה צריכת בשר הבקר בכ-41% בהשוואה לימות השנה. צריכת הדגים עלתה ב-34% ובבשר העוף לכבוד חג הפסח נצפתה עלייה בביקוש של 32% ברשתות השיווק השונות.

אז מהם כמויות הבשר שנשלב השנה במגוון התבשילים והמנות שנגיש על שולחן החג? מהם סוגי הדגים המועדפים, ומהם כמויות העוף שצורכים הישראלים בפסח.

בענף הדגים, על פי נתוני משרד החקלאות, במקום הראשון והשני המשפחה הישראלית הממוצעת מעדיפה את דגי הסלמון והאמנון, במקום השלישי נמצא דג הדניס, ובמקום הרביעי משתרך מאחור דג הטונה ואחריו דג נסיכת הנילוס והקרפיון. כאשר בחודש ממוצע צורך הישראלי כ1.6 ק"ג דגים, כ-33% מהם דגים טריים. פסח אשתקד עלתה צריכת כלל הדגים בכ14% , צריכת הדגים עלתה ב-8% וצריכת הדגים בחג עלתה ב-34%.


הידעתם?
במסגרת ההכנות לחג דואגים שצריכת המזון של הדגים לקראת הפסח תהיה כשרה גם היא לפסח.

בענף הביצים, בפסח האחרון של שנת 2022, עלתה צריכת הביצים ברשתות השיווק בכ-13% בהשוואה לשאר ימות השנה. על פי נתוני מועצת הלול, מדי שנה בישראל מיוצרת כ-2.5 מיליארד ביצים, המגודלות על ידי כ- 2,870 מגדלים. מרבית המגדלים מתגוררים באזורים הצפוניים של הארץ: באזור הגליל מיוצרים כ-68% מהיקף הביצים בישראל .

בענף הבשר, ממוצע הצריכה של בשר בקר בשנת 2022 עמד על כ-20.9 ק"ג לאדם בשנה.
בשנת 2022 צרכו הישראלים כ-196 אלף טון של בשר בקר בשנה, כ-39% מהכמות הייתה של בשר "כחול לבן" שנשחט בישראל וכ-61% מהכמות היא של בשר מיובא. בשנת 2022 לקראת חג הפסח, נצפתה עלייה משמעותית בביקוש בשר הבקר בכ-41% בהשוואה לממוצע צריכת הכמות הנצרכת בשאר ימות השנה.

 

בענף העוף, שברנו שיא עולמי! בשנת 2022 בישראל הצריכה המקומית של העוף הטרי
הגיע לכ-65.4 ק"ג לנפש בשנה. לקראת חג הפסח נצפתה עלייה בביקוש לעוף של כ-32% ברשתות השיווק, בהשוואה לממוצע כמות בשר העוף הנמכרת ברשתות השיווק בשאר ימות השנה.

 

לסיכום, לא משנה איפה תחגגו את החג. העיקר שתחגגו, תהנו, תצחקו, תשירו ותאכלו טוב, בתקווה שכשתחזרו לשגרה, תוכלו לחזור לכושר ולשמור על מצב הרוח בעננים, גם אחרי החגים.

חג פסח שמח וטעים.

 

 

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp