fbpx

ה-1 בספטמבר: האם תיפתח שנת הלימודים כסדרה?

יום תחילת הלימודים בראשון לספטמבר מתקרב בצעדי ענק, עתיד פתיחת שנת הלימודים עומד בספק ומתווה הלימודים עדיין לא ברור.
ה-1 בספטמבר: האם תיפתח שנת הלימודים כסדרה?

יום תחילת הלימודים בראשון לספטמבר מתקרב בצעדי ענק, עתיד פתיחת שנת הלימודים עומד בספק ומתווה הלימודים עדיין לא ברור. כדי לעשות קצת סדר בבלאגן ולנסות להבהיר את פני הדברים, ניסינו לעשות קצת סדר ולספק את התשובות ל-4 מהשאלות החשובות.

כיצד יתקיימו הלימודים?
בהתאם לתוכנית הלאומית של מערכת החינוך. כל התלמידים, החל מגיל גן ועד לגילאי התיכון, ילמדו באופן פרונטלי בבתי הספר ובמתכונת מלאה ורגילה. כל בית ספר יוכל להתאים את מערכת השעות ומרחבי הלמידה לפי צרכיו.

גם אם תחל עלייה בתחלואה, עדיין שנת הלימודים תיפתח כסדרה?
משרד החינוך נערך לפתיחת שנת הלימודים כסדרה – ב-1.9. לשם כך, גובשה תוכנית שכוללת 5 שכבות להגנת בריאות התלמידים וצוותי החינוך. נכון לכתיבת שורות אלה, גם במצב של סגר כללי, המשרד נערך לפתוח את שנת הלימודים כמתכונן, על פי אישור ראש הממשלה.

האם תתאפשר למידה בשטח פתוח?
כן, בתי הספר יוכלו לקיים למידה בשטחים פתוחים – בתוך מוסדות החינוך או מחוץ, בתיאום עם הרשות המקומית.

מה קורה כאשר העיר שבה בית הספר נמצא הופכת אדומה?
גני ילדים, צהרונים, מסגרות חינוך מיוחד, נוער בסיכון וכיתות א'-ד', ימשיכו ללמוד כבשגרה בכיתות מלאות, כיתות ה'-ו' ימשיכו ללמוד, ובמקביל בית הספר יפעל לצמצום מגעים, בהתאם לצרכים ולתנאי המקום. בנוגע לגיל חטיבת הביניים והתיכון, התלמידים ימשיכו ללמוד בכיתות מלאות, ובלבד שהם פועלים בהתאם לקריטריונים הבאים: שיעור פטורי הבידוד בשכבות או כיתות ז'-ט' הוא יותר מ-50 אחוזים; שיעור פטורי הבידוד בשכבות או כיתות י'-י"ב הוא יותר מ-70 אחוזים.

לסיכום, אם אכן שנת הלימודים תיפתח, חשוב לציין כי התלמידים יקפידו על הנחיות הבריאות הכוללות: עטית מסכות, היגיינה אישית, אוורר הכיתות ושמירת מרחק ככל האפשר.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp