fbpx

יוון ישר ולעניין: אלו 5 המקומות שחייבים לבקר בסלוניקי

מהמגדל הלבן, המספק תצפית מהממת על העיר, דרך הכנסיות היפות שבה וכלה באוכל המעולה וחיי הלילה העשירים – סלוניקי מספקת לתייר הממוצע כל מה שהוא צריך ויותר מזה
חופשה בסלוניקי יוון

סלוניקי, העיר השנייה הגדולה ביוון, היא יעד תיירותי מושלם למי שמחפש חופשה מגוונת מאחר. היא מציעה מגוון רחב של אטרקציות, חופי ים, אוכל מעולה, אפשרויות אירוח נפלאות ועוד. בכתבה זו נציג לכם 5 מקומות שחייבים לבקר בסלוניקי, נבין למי מתאימה חופשה כזו ומתי הכי כדאי לנסוע.

 

המגדל הלבן

מבנה בעל 6 קומות זה שעל שפת הים הוא אחד הסמלים המובהקים של העיר. הוא הוקם במאה ה-13 כמבצר במטרה להגן על החזית הימית של האזור. בהמשך שימש – בין השאר – כבית סוהר, מה שזיכה אותו בתואר המפוקפק "מגדל הדמים". כיום משמש כמוזיאון לתרבות הביזנטית. בפנים תמצאו תצוגה של ההיסטוריה של סלוניקי והמגדל בפרט, אבל האטרקציה העיקרית היא הנוף הנשקף מגג התצפית.

 

המטרופוליטן של סלוניקי

אם אתם אוהבים אמנות דתית ואדריכלות מרהיבה, המטרופוליטן של סלוניקי הוא המקום המושלם עבורכם. מדובר במבנה ביזנטי מרהיב שנבנה בשנת 306 לספירה. הוא מיוחס לתקופת האימפריה הרומית והוא בעל ארכיטקטורה מרהיבה ומרשימה. הבניין הוא אחד מששת המקדשים הבנויים בעיר קונסטנטינופוליס, השם הקודם של סלוניקי. בפנים הבניין מצוים ציורים מרהיבים, ובכלל זאת ציורי קיר ופסלים, לצד סמלים דתיים מרשימים. במהלך השנה נערכים במקום הרבה אירועים תרבותיים ואמנותיים, כולל הופעות מוזיקה, תערוכות אמנות, סדנאות, והופעות אחרות.

 

מוזיאון הארכיאולוגיה

אם אתם מתעניינים בהיסטוריה ובארכיאולוגיה, המוזיאון הזה הוא חובה בסלוניקי. המוזיאון מציע מגוון פריטים מתקופות שונות בהיסטוריה היוונית והביזנטית, כולל אמנות, כלים עתיקים, כלים שונים, נשק, יצירות אמנות ועוד. כמו כן, יש בו שלל מיניאטורות מרשימות, פסלים קלאסיים, פסיפסים ועוד. אוספי המוזיאון כוללים חפצי אמנות רבים מהתקופה הפרהיסטורית ועד סוף העת העתיקה. רק שימו לב לשעות הפתיחה, ובעיקר לסגירה – לרוב המקום פתוח רק עד 15:00 אחה"צ.

 

בזיליקת סנט ג'ורג'

מבנה מרשים שנבנה בשלב מאוחר יותר של השלטון הביזנטי, במאה ה-5 או ה-6 לספירה. בפנים הבזיליקה ניתן למצוא סמלים דתיים וציורים מרהיבים מתוך מהמורשת הדתית והאמנותית של העיר, כולל סצנות מהתנ"ך ואירועים דתיים אחרים. הבניין מהווה גם מקום מרשים לתפילה ולהתבוננות, והנוף מהחצר הפנימית פשוט קסום. המקום פופולרי במיוחד בזמן חג הפסחא, אז מתקיימות בו פיוטים ומנהגי חג.

 

חוף תיראנה (Thermaic Gulf)

אחרי כל המבנים המרהיבים, כדאי ואף חובה לנצל את מיקומה של סלוניקי בצפונו שם הים התיכון. חוף תיראנה הוא מקום מושלם למשפחות ולזוגות שרוצים להירגע וליהנות הים והאווירה הטובה. החוף מצוי במרכז העיר ומציע נוף מרהיב לים היווני המהמם. כמובן שהאזור מלא במסעדות ובתי קפה, ומומלץ לשבת באחת מהן ולהזמין מהאוכל היווני המקומי.

 

סלוניקי היא מקום נהדר לחופשה לזוגות, משפחות ואנשים מבוגרים, והכל במחירים נוחים ובמרחק טיסה קצר. העיר מציעה מגוון אטרקציות לכל גיל וסגנון, ומומלץ להקדיש לה לפחות כמה ימים. לגבי השאלה מתי הכי כדאי לנסוע – סלוניקי אמנם מהנה כל השנה, אך הקיץ היא תקופה מושלמת לנופשים המחפשים את הים והשמש. עם זאת, קחו בחשבון שבחודשים יולי-אוגוסט גם הטמפרטורות וגם המחירים עולים, כך שאם אתם יכולים – עדיף לנסוע מעט לפני או מעט אחרי. יאסו!

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp