fbpx

לא רק בשוויץ – חופשת סקי וטיולים באלפים של איטליה

כאשר חושבים על הרי האלפים חושבים לרוב על שוויץ. אולם רכס ההרים האדיר והמרשים הזה עובר גם באיטליה, ויחד איתו הנופים, מסלולי הטיול, וכמובן – אתרי הסקי
חופשת סקי באיטליה

האלפים האיטלקיים בצפון איטליה, המתפרשים במעין קשת ממונקו במערב עד לטריאסטה במזרח, מציעים שילוב קסום של יופי טבעי עוצר נשימה לצד טיולים ואטרקציות מגוונות. בין אם אתם אוהבים לטייל בטבע, לגלוש בשלג או פשוט מחפשים קצת שקט ושלווה, באלפים האיטלקיים יש משהו לכולם – משפחות, צעירים ומבוגרים.

הרי האלפים של צפון איטליה הם בחירה נהדרת עבור משפחות המחפשות להכניס קצת "אקשן" לחופשה שלהן. אזורים כמו טרנטינו-אלטו אדיג'ה (Trentino-Alto Adige) ודרום טירול (Tyrol) ידועים במגוון מסלולי הליכה קלים עד בינוניים המתאימים גם למשפחה הממוצעת. בנוסף, הרי הדולומיטים –  אתר מורשת עולמית של אונסק"ו – ידועים במיוחד בזכות הנופים המדהימים שלהם. משפחות יכולות לצאת לטיולים רגועים בין הגבעות המוריקים או לעלות על הרכבל וליהנות מנופים ציוריים מהממים ממעוף הציפור. בנוסף, במהלך חודשי החורף (לרוב, מדצמבר עד אפריל) ישנם מספר רב של אתרי סקי מותאמים למשפחות, שבהם גם הילדים יכולים ללמוד איך לגלוש בבטחה במורד המסלול הלבן.

אם אתם צעירים יותר – בנפשכם או בגיל ממש – תוכלו למצוא בהרי האלפים האיטלקיים אטרקציות ופעילויות אתגריות המתאימות לכם. העיירה שאמוני (Chamonix), למשל, על גבול איטליה-צרפת, היא יעד מפורסם בעולם למכורי אדרנלין. כאן תוכלו לנסות את כוחכם בסקי אקסטרים, טיפוס על קרח או מצנחי רחיפה. במהלך העונה המושלגת (דצמבר-מרץ) מומלץ להגיע לאחד מאתרי הסקי באיטליה, כמו ואל גרדנה (Val Gardena), שבו מדרונות מטופחים וסצנה תרבותית עשירה, או קורמאיור (Courmayeur), השוכן מתחת למון בלאן, המציע מסלולי סקי מגוונים וכפר אלפיני מקסים. ואם לאחר כל האקשן הזה אתם מחפשים מעט להירגע, ניתן לנסוע אל אגם קומו או אגם גארדה, שם תוכלו לעשות מסלולי טיול בטבע, לגלוש גלישת רוח, לטייל בכפרים המקסימים במהלך היום וליהנות מחיי לילה עם מגוון של מסעדות ופאבים.

האלפים האיטלקיים יכולים, כמובן, להתאים גם למטיילים מבוגרים יותר. באזורים סביב אגם מאג'ורה ואגם אורטה ניתן לצאת לשייט ולטיולים קלילים על שפת האגם, כמו גם לשוטט בעיירות ציוריות כמו סטרסה (Stresa) ואורטה סן ג'וליו (Orta San Giulio). ואם חפצה נפשכם להתנסות בסקי, אתרי נופש כמו Cortina d'Ampezzo מציעים את השילוב המושלם של נופים עוצרי נשימה ומדרונות עדינים (בחודשי החורף, כמובן) המתאימים גם לגולשים מבוגרים.

לסיכום: האלפים האיטלקיים הם שילוב של נוף הררי מהמם, לצד אגמים, עמקים ופעילויות מהנות המתאימות למטיילים בכל הגילאים. משפחות יכולות ליהנות מטיולים קלילים, בעוד שצעירים יכולים להתנסות בפעילויות אקסטרים מעוררות אדרנלין. למטיילים מבוגרים יותר, אזור זה של איטליה מספק שקט פסטורלי תוך נגישות נוחה לאתרים המרכזיים. מה שלא תבחרו לעשות, הרי האלפים האיטלקיים וודאי ישאירו אתכם עם זיכרונות בלתי נשכחים וחוויות לרוב.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp