fbpx

לימודי חינוך – למה, כמה ואיפה?

השכלה זה תמיד דבר טוב, אבל האם לימודים אקדמיים, כמו תואר ראשון/שני בחינוך, שווה את השקעת הזמן, הכסף והמאמץ?
לימודי חינוך – למה, כמה ואיפה?

השכלה זה תמיד דבר טוב, אבל האם לימודים אקדמיים, כמו תואר ראשון/שני בחינוך, שווה את השקעת הזמן, הכסף והמאמץ? יכול להיות שכן, אבל לפני שנענה על השאלה הזו, חשוב לדעת כמה דברים אחרים.

לימודים אקדמיים מתקדמים, בעיקר בתחומי הניהול או לימודי חינוך, לא מתאימים לכל אחד. במיוחד כשלוקחים בחשבון את העלויות הכבדות של שכר הלימוד, אך לימודים מתקדמים עשויים לקדם מבחינה תעסוקתית – הן מבחינה מקצועית והן מבחינת משכורת גבוה ונאה יותר.

קריירה בתחום החינוך תוכל להעניק הזדמנות להשפיע על בני הדור הבא על ידי הקניית מיומנויות, בניית הערכה עצמית של צעירים ובעיקר היכולת להעניק מעצמכם לדור העתיד. אם אתם מבקשים לקפוץ למים ולצלול אל עומד לימודי החינוך, מצפה לכם קריירה משמעותית, מגוונת ורבת השפעה.

שפע של מסלולים

קריירה בתחום החינוך אינה מוגבלת לכיתה, מתחם או בית ספר. לימודי החינוך נחלקים לכמה מסלולים המציעים גיוון תעסוקתי רחב של תפקידים ומשרות, ובוגרי חינוך תוכלו לבחור את התחום המועדף עליכם, גם אם לאחר מספר שנות עבודה תחליטו, מסיבות שונות, "להחליף קריירה" ולעסוק בתחום חינוכי אחר, לרוב הכשרה מתאימה עשויה להספיק.

ועל כן, אלה המסלולים הנפתחים לאלה שמעוניינים להירשם ללימודי חינוך:

  • משרת הוראה – במוסדות החינוך השונים, החל מהגיל הרך, בית ספר ואקדמיה.
  • אבחון וטיפול בתלמידים בעלי לקויות למידה.
  • עיסוק בייעוץ חינוכי ופדגוגי.
  • ניהול פרויקט חינוכי כלשהו, הן בחינוך הפורמלי והן בחינות הבלתי פורמלי.
  • ניהול מוסד חינוכי.
  • ניהול מחלקת חינוך ברשות מקומית או תפקיד אחר ברשות, הקישור לחינוך.

מהרשימה שמנינו, ניתן לראות שתחום החינוך אינו מוגבל להוראה בלבד. מדובר בתחום מגוון ורחב המציע עשרות קריירות שונות.

כמה זה עולה?

מחיר תואר ראשון בחינוך יעלה באוניברסיטאות כ-10,500 שקל לשנת לימודים ובמכללות השונות כ-14,000 שקל. שכר הלימוד משתנה ממכללה למכללה.

איפה ניתן ללמוד?

ברוב מוסדות הלימוד, הלימודים האקדמיים בחינוך ותעודת ההוראה מופרדים, ונעשים במשרד. לכן, מומלץ לוודא שלימודי תואר ראשון כוללים תעודת הוראה (B.Ed), כדי למנוע בזבוז זמן וכסף בעתיד.

ניתן ללמוד לתואר בחינוך בכל האוניברסיטאות והמכללות המוכרות, לפניכם מה מהן:

  • המכללה האקדמית תל חי – ניתן ללמוד לתואר A בחינוך, המגיע יחד עם כמה מוקדי התמחות: חינוך מיוחד, לקויות למידה, חינוך חברתי ומנהיגות ושילוב אומנויות בחינוך.
  • המכללה האקדמית בית ברל – במכללה האקדמית בבית ברל מתקיימים שלל מסלולים בתחום החינוך, ביניהם ניתן למצוא מסלולים להוראה בבתי ספר יסודיים, על יסודיים וחינוך מיוחד.
  • מכללת אורנים – במכללה זו מוצעים מסלולים במגמת שונים הנוגעים בהתמחויות כמו בניית תוכניות לימודים והערכה, טיפוח חשיבה ושילוב של ילדים עם צרכים מיוחדים.
  • המכללה האקדמית גורדון – מוסד אקדמי וותיק, מוביל ומוכר על ידי המועצה להשכלה גבוהה ויחד עם הלימודים האקדמיים מספק גם תעודת הוראה (תואר Ed). ישנם מגוון מסלולים והתמחויות, וכן לימודי תואר שני. בנוסף, מכללת גורדון נבחרה במקום הראשון בסקר שביעות רצון הסטודנטים לשנת 2020.
  • מכללת לוינסקי לחינוך – המכללה מציעה לימודים אקדמיים, לימודי תעודה, הכשרת מורים ולימודי המשך.

 

להמשך ייעוץ לימודי חייגו 5033*

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp