fbpx

חובטים אחד בשני – כך הפכו סרביה וספרד ליריבות על מגרש הטניס

היריבות בין שתי המדינות, הרבה בזכות שני הכוכבים שלה - נובאק ג'וקוביץ' הסרבי ורפאל נדאל הספרדי - לא רק הוסיפה אלמנט פטריוטי למשחק הטניס, אלא גם החזירה את ההתלהבות ליציע האוהדים
מגרש הטניס

סרביה וספרד ייצרו, עם השנים, שחקני טניס מקצועיים שהגיעו בעקביות לראש הדירוג העולמי. הבולטים שבהם: המדורג מספר 1 בעולם (נכון לכתיבת שורות אלה) נובאק ג'וקוביץ' הסרבי, ויריבו הלא פחות מוכשר ומרובה תארים רפאל נדאל הספרדי. שני השחקנים הללו, במיוחד, היוו כוחות דומיננטיים בטניס גברים במשך שנים רבות, ומשחקי הראש בראש שלהם זכו לציפייה ולצפייה רבה. הם שיחקו האחד נגד השני כמה וכמה פעמים במסגרת הטורנירים הכי נחשבים, דוגמת הגראנד סלאם, תחרות אוסטרליה הפתוחה, ווימבלדון ועוד.

גביע דיוויס של שנת 2023 המחיש מחדש ובמלוא העוצמה את היריבות שנוצרה בשנים האחרונות בין שחקני הטניס של סרביה וספרד, שתי מדינות שהפכו עם השנים למעצמות ספורט גם בענפים גדולים אחרים כמו כדורגל וכדורסל. אלה התחרו האחד בשני לאורך טורנירים רבים, אולם בעקבות השתתפותם בגביע דיוויס היוקרתי, שבו משחקות נבחרות בנות 4 שחקנים מכל מדינה (בניגוד לטורנירים אחרים, בהם התחרות היא אינדיבידואלית) נוספה ליריבות האישית גם פן פטריוטי וכבוד לאומי, המזכירים יותר משחקי כדורגל וכדורסל. מספיק להתבונן ביציע האוהדים כדי להבין שלא מדובר בעוד משחק טניס שקט המתנהל על מי מנוחות.

מה שמוסיף לעניין ולתחרותיות הוא גם סגנונות המשחק השונים של כל אחת המדינות; בעוד ג'וקוביץ' ידוע בכישורי ההגנה המדהימים שלו וברב גוניות, נדאל מפורסם בזכות העקשנות שלו במגרשי חימר וחבטות הפור-האנד החזקות שלו. הניגוד בסגנונות הופכים את הצפייה במשחקים ביניהם למרתקים עוד יותר עבור הצופים. ליריבות בין שתי המדינות יש גם היבט היסטורי, שכן לכל אחת מהן מסורת ארוכת שנים ותרבות של טניס, שהולידו שחקנים מוכשרים ברמות הגבוהות ביותר.

נכון לכתיבת שורות אלה, סרביה ניצחה את ספרד בתוצאה 0-3 בגביע דיוויס של שנת 2023, זאת לאחר שבשנה שעברה ספרד ניצחה 3-0. במשחקי היחידים, שנערכו בוולנסיה, ניצח ג'וקוביץ' את יריבו הספרדי, אלחנדרו פוקינה, 6-3 במערכה הראשונה ו- 6-4 בשנייה, ניצחון שמבטיח לסרביה עליה ל-8 הגדולות בהמשך הטורניר שיתקיים בחודש נובמבר במלאגה. וכל זאת זמן קצר לאחר שג'וקוביץ' זכה בתואר ה-24 שלו בטורניר הגראנד סלאם בניו-יורק: "לשחק עבור סרביה, עבור המדינה שלי, זה משהו אחרי לגמרי", אמר אחרי הניצחון על יריבו הספרדי, והוסיף: "מדובר באחריות עצומה והרבה לחץ, אבל עם זאת גם כבוד וזכות אדירה".

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp