fbpx

מה אוכלים בפסח? הנחיות לתזונה בריאה

המעבר לשעון קיץ מסמל את תחילתו של האביב המביא יחד איתו תקופה של התחדשות ופריחה.
מה אוכלים בפסח? הנחיות לתזונה בריאה
מה אוכלים בפסח? הנחיות לתזונה בריאה

הימים מתארחים, מזג האוויר מתחמם ומבלי לשים לב חג הפסח מתקרב בצעדי ענק. הסעודות והארוחות המשפחות הן אחד ממנהגי החג ומסמליו. רוב הסעודות מאופיינות בחשיפה מוגברת למזונות עתירי קלוריות, שומנים וסוכרים.

כמובן שמותר וחשוב ליהנות בפסח, ולכן ריכזנו עבורכם המלצות תזונתיות שיסייעו לכם לבלות את ימי הפסח מבלי לזנוח את אורח החיים הבריא. ובמילים אחרות: לעבור את הפסח בשלום ובלי עודפים מיותרים.

גם בארוחות החג, מומלץ להשקיע מחשבה בבחירת המזון שלנו. זוהי הזדמנות טובה להתרגל ולאכול יותר מזון שהוכן בבית, מחומרי גלם טבעיים שעברו כמה שפחות עיבוד. כמו כן, מומלץ לאכול בכל ארוחה ירקות וסלטים מגוונים, וכן להגיש לשולחן מים לשתייה ולהימנע ממשקאות ממותקים. ומי שלא יכול לוותר על קינוחים, מומלץ להסתפק במנה קטנה ולבחור בקינוח על בסיס פירות.

המלצות לתזונה בריאה בימי החופשה
המצה היא המאפיין העיקרי של חג הפסח. ומבחינת הרכבה התזונתי, היא עשויה לרוב מקמח חיטה ומעט מים. במצה אחת יש כ-160 קלוריות, שווה לכמות האנרגיה הנמצאת בשתי פרוסות לחם. מכיוון שהמצה לעתים אינה משביעה, אנו אוכלים יותר.

קיימות בשוק מצות מקמח מלא, העשירות בסיבים תזונתיים וגורמים לתחושת שובע לאורך זמן. בנוסף לכך, כתחליף, אפשר לאכול מצה קלה המכלה כ-2/3 מכמות הקלוריות שיש במצה רגילה, או פריכיות אורז (לאוכלי קטניות).

בחנויות ובמאפיות ניתן גם למצוא לחמניות כשרות לפסח על בסיס קמח מצה, קמח אורז, שקדים וכדומה. חלק מהלחמניות הללו מכילות שמן וביצים, ולכן יש להשתדל לאכול במידה. על כן, גם תפוח אדמה ובטטה מהווים חלק מרכזי בתפריט החג. תפוח אדמה בגודל בינוני שווה ערך בכמות הקלורית לפרוסת לחם אחת. לכן, כדאי להעדיף תפוח אדמה אפוי בתנור או מבושל על פני צורות בישול כמו טיגון.

המלצות נוספות
במהלך החג מומלץ לנצל את ימי החופשה ולצאת לטיולים משפחתיים: הליכה, רכיבה על אופניים, משחקי כדור וכדומה.

*ההמלצות מטעם משרד הבריאות

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp