fbpx

מחקר חדש: רכבים חשמליים פולטים הרבה פחות גזי חממה

כשחושבים על זיהום אוויר המגיע מרכבים, המחשבה ההגיונית היא שרכב חשמלי פחות מזהם את הסביבה לעומת רכב עם מנוע בעירה פנימית. מחקר חדש מאמת את המחשבה
מחקר חדש: רכבים חשמליים פולטים הרבה פחות גזי חממה
כשחושבים על זיהום אוויר המגיע מרכבים, המחשבה ההגיונית היא שרכב חשמלי פחות מזהם את הסביבה לעומת רכב עם מנוע בעירה פנימית. מחקר חדש מאמת את המחשבה

עכשיו זה מוכח: רכבים חשמליים פולטים הרבה פחות גזי חממה. במסגרת מחקר חדש, שפרסמה המועצה הבינלאומית לתחבורה נקייה (ICCT), שבחן את רמת זיהום האוויר שמייצרים רכבים חשמליים ורכבים עם מנוי בעירה פנימית לאורך זמן, ומצא כי לאורך כל חייהם, החל משלב הייצור ועד לשלב בו לא יכלו לנסוע, רכבים חשמליים יפלטו הרבה פחות גזי חממה, וההבדלים רק יגדלו לאורך השנים.

במסגרת המחקר, נערכה השוואה של הרכבים משני הסוגים בכמה מקומות ברחבי העולם (ארה"ב, אירופה, סין והודו), כדי להבין כמה גזי חממה הם פולטים במצטבר. למה בכל העולם? כי יש רשתות חשמל נקיות יחסיות יותר – כמו באירופה – שבהן טעינה הרכב החשמלי שלכם מייצרת פחות גזי חממה – לעומת רשתות המייצרות חשמל על ידי שימוש בפחם כמו חלק מהתחנות בישראל או בהודו, שבהן הטעינה של רכב חשמלי תהיה מזהמת יותר.

כתוצאה מכך, לא משנה היכן ייטען הרכב החשמלי לאורך חייו, הוא עדיין יזהם פחות, לעומת מקבליו מבוססי מנוע הבנזין. בנוסף, אומרים החוקרים כי אורך חיי מחזור הרכבים שעולים לכביש היום ברחבי אירופה, צפויים להישאר בשימוש ל-18 השנים הקרובות וייצרו בין 66% ל-69% פחות גזי חממה, לעומת רכבים זהם עם מנועי בעירה פנימית. כשההשוואה הזו נעשית בארה”ב, רכבים חשמליים ייצרו בין 60% ל-68% פחות גזי חממה, בסין הפער עומד על בין 37% ל-45% ובהודו – שבה הפער הוא הנמוך ביותר – רכבים חשמליים עדיין ייצרו בין 19% ל-34% פחות גזי חממה לעומת מקביליהם עם מנועי הבעירה.

יתר על כן, חשוב לציין לציין כי תהליך בניית הרכבים החשמליים, בדיוק כמו רכבים עם מנועי בעירה, עדיין מזהם את הסביבה וכך גם הסוללות שמגיעות איתו, כל עוד לא יימצא פתרון מחזורי. אך עם זאת, מחקר זה מראה כיצד בסופו של דבר, ברגע שהרכבים החשמליים עולים על הכביש – באזורים עם רשתות חשמל נקיות יותר ופחות – אלה מזהמים ברמה נמוכה משמעותית מרכבי בנזין והפער הזה רק צפוי לגדול.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp