fbpx

משרד הבריאות שוקל: עמדת חיסונים בנתב"ג לישראלים השבים מחו"ל

משרד הבריאות שוקל להקים עמדות לחיסונים בנתב"ג, תוך מתן עדיפות לישראלים החוזרים מחו"ל. בשלב הראשון: יתחסנו חברי קופות החולים
משרד הבריאות שוקל
צילום אילוסטרציה
לא רק בדיקות בנתב"ג, גם חיסונים: בעקבות פניית בתי חולים וגורמים נוספים במערכת הבריאות, משרד הבריאות דן בימים האחרונים בהקמת תחנות חיסון לישראלים השבים ארצה מחו"ל כבר בנתב"ג, וזאת במטרה לספק להם הגנה מסוימת מפני הקורונה עם הגעתם ארצה.

הנושא אמנם עלה לדיון בבכירי משרד הבריאות, אך החלטה סופית טרם התקבלה. אם וכאשר התוכנית תצא לפועל, הישראלים, יהיו הראשונים לקבל את החיסון. עם זאת, ישראלים רבים ששבים ארצה שאינם חברים בקופת חולים לא יכולים להתחסן על פי התקנות. אך רבים עושים זאת במוקדי החיסונים של מגן דוד אדום.

בנושא אחר, בישיבת הממשלה התקיים דיון על רקע עתירה לבג"ץ שדרשה לפתוח את השמיים כדי לאפשר לאזרחים להגיע לישראל כדי להצביע בבחירות. בהחלטה קודמת, אושר כי יורשו להיכנס עד 3,000 איש מדי יום, אך בפועל שרת התחבורה מירי רגב לא יישמה את ההחלטה במלואה ואיפשרה את כניסתם של 1,500 נוסעים בלבד.

לבסוף, החליטה הממשלה לאפשר כניסה של עד 3,000 נוסעים ביום לכל היותר עד 20 במרץ. בנוסף, משרד התחבורה יאפשר טיסות לישראל מיעדים נוספים: מדריד, אמסטרדם, לרנקה ואדיס־אבבה, זאת על מנת לאפשר לישראלים לחזור לקראת הבחירות.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp