fbpx

סין מגבירה את האש נגד המונופולים. תחילה, עליבאבא נקנסה ב-2.8 מיליארד דולר

כלכלה עולמית: סין מגדילה את המשאבים ואת כוח האדם שהיא משקיעה במלחמתה נגד היעדר תחרות בשוק, במיוחד בכל הנוגע לחברות הגדולות והחזקות במדינה.
סין מגבירה את האש נגד המונופולים. תחילה, עליבאבא נקנסה ב-2.8 מיליארד דולר
סין מגבירה את האש נגד המונופולים. תחילה, עליבאבא נקנסה ב-2.8 מיליארד דולר

כלכלה עולמית: סין מגדילה את המשאבים ואת כוח האדם שהיא משקיעה במלחמתה נגד היעדר תחרות בשוק, במיוחד בכל הנוגע לחברות הגדולות והחזקות במדינה. כך אמרו גורמים המעורים בדבר לסוכנות הידיעות רויטרס.

על כן, בסין מעוניינים לחזק את המנהלת המדינית לרגולציה ואחת מהמעצמות הכלכליות בעולם, עדכנה לאחרונה את חוק התחרות עם תיקונים הכוללים העלאה חדה של גודל הקנסות הניתנים על עבירות מסוג זה ואימוץ קטגוריה מורחבת לפיה המדינה יכולה להחליט האם חברה מסוימת שולטת בשוק או לא.

רק בסוף השבוע האחרון הטילו הרשויות במדינה קנס אדיר בשווי 2.8 מיליארד דולר, נגד ענקית המסחר המקוון, עליבאבא, בחשד לניצול כוחה כמונופול. קנס זה משתווה ל-4% מסך הכנסותיה של פלטפורמת המסחר בשנת 2019 ומציג את המאבק המחכה לחברות גדולות בסין, כולל חברות בינלאומיות אשר פועלות במדינה ונהנו בשנים האחרונות מהתערבות ממשלתית מעטה יחסית.

לטענת הגורמים המעורים בנושא, מטה המנהלת בבייג'ינג מתכנן להרחיב את מצבת העובדים של הסוכנות אשר מעסיקה כעת כ-40 עובדים. עוד נודע כי ישנו תכנון להאציל סמכויות לסוכנויות מקומיות שלה ולגייס כוח אדם נוסף מגופים ממשלתיים אחרים על מנת לעסוק במקרים שדורשים מחקר מעמיק.

ככלל, המנהלת הוקמה בשנת 2018, לאחר ששתי מחלקות ממשלתיות אוחדו על מנת לייצר גוף ממשלתי אחד שמפקח על פעילות מונופולית בשוק. רק בחודש שעבר אמר הנשיא הסיני, שי ג'ינפינג, כי יש "לחזק את כוחות ההגבלים העסקיים", שפועלים נגד אותם מונופולים, על מנת "לרסן שחקנים גדולים אשר שולטים בצורה דומיננטית בסקטורים מסוימים במדינה".

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp