fbpx

העסק שלך באמזון? ככה תתייעל ותקל על עצמך

קמעונאים ובעלי עסקים המוכרים את מרכולתם ברשת, וספציפית באמזון, יודעים עד כמה תחום המכירות בדיגיטל מורכב מהרבה תחומים, חלקם סיזיפיים ומייגעים. בדיוק לשם כך הציגה אמזון את "העוזר הוירטואלי", שנועד לחסוך את כאבי הראש ולסייע בהגדלת הרווחים.
עוזר וירטואלי לחנות באמזון

למשמע המושג "עוזר וירטואלי" (Virtual Assistant) המחשבה הראשונה שעולה במוחנו היא, כי מדובר בתוכנת בינה מלאכותית או צ'אט בוט. זה הרי מה שמקובל בשנים האחרונות. אולם במקרה של אמזון מדובר באיש מקצוע אמיתי, בשר ודם, שלרוב עובד מרחוק ומבצע עבורך משימות ופעילויות שונות באמזון הקשורות לעסק שלך. ברמת העיקרון, אין משימה שעוזר וירטואלי לא יכול לבצע, אולם הוא נועד בראש ובראשונה לטפל בכל הפונקציות והפעילויות הסיזיפיות אך ההכרחיות שגוזלות הרבה מזמנך כבעל עסק. להלן רק כמה דוגמאות:

מחקר – חלק חשוב מכל עסק. עוזר וירטואלי יכול לעזור לך לבצע מחקר מוצר נכון כדי לספק מידע הרלוונטי למוצר שלך, כמו מחקר על פריטים לרכישה בתעריפים סיטונאיים, ניהול משא ומתן עם ספקים, השגת עסקאות טובות יותר ומציאת דוגמאות למוצרים שאתה מוכר באמזון. רעיון נוסף: בדיקה של הטרנדים העדכניים בתחום העסקי שלך.

שירות לקוחות – עוד היבט חשוב, אך לעתים תובעני ומייגע. במקום להתעסק עם זה בעצמך על חשבון דברים אחרים, תוכל לתת לעוזר הוירטואלי של אמזון לטפל בלקוחות שלך. הוא יוכל להעניק להם שירות חיוני בזמינות גבוהה, לענות להם על שאלות, להגיב לביקורות, להתמודד עם החזרים והחלפות מוצרים וכל מה שנדרש.

רישום מוצר ואופטימיזציה – על מנת להתנהל באופן יעיל ולהגדיל את הרווח, הרישומים חייבים להיות מגובשים ומדויקים בהתאם להנחיות של אמזון. עוזר וירטואלי מנוסה יכול לעזור לך עם כל האופטימיזציות של הרישום, החל מבחינת האופן שבו אתה מדרג מילות מפתח ספציפיות של אמזון ועד לפיקוח על האופטימיזציה של הרישומים שלך. כמו כן, העוזר יהיה עם "היד על הדופק" אם וכאשר אמזון מחליטה לעדכן את הכללים והתקנות שלה.

טיפול בהזמנות – עוד תחום שיכול לגזול זמן רב. עוזר וירטואלי של אמזון יוכל לטפל עבורך בהזמנות, להשיג את הברקודים הנדרשים של אמזון עבור כל מוצר, להוריד תוויות משלוח, לעקוב אחר משלוחים ולבדוק מוצרים שהתקבלו.

עבור מי מיועד העוזר הוירטואלי?

בגדול ניתן לומר, כי השירותים שיכול לתת עוזר וירטואלי באמזון מתאימים בעיקר לבעלי עסקים בינוניים ומעלה עם וותק וניסיון במכירות. אם אתה רק מתחיל בתחום, אולי עדיף לחכות עם העוזר, שכן העלות עבורו מגיעה בקלות לסביבות 500$ לחודש ויותר, ובשלב הראשון חשוב לשמור על עלויות נמוכות ולרכוש קודם ידע על ניתוח עסקאות, קביעת קריטריונים לעסקאות והיבטים אחרים של מכירה באמזון. אם אתם כבר מנוסים יותר בתחום, מעוניינים להתייעל ויש בכיסכם את הכסף – שכירת עוזר וירטואלי יכולה לחסוך לכם זמן ולסייע בחיפוש עסקאות, ניהול ספקים וניתוח הזדמנויות. עוזרים וירטואליים יכולים לטפל בחיפוש אחר עסקאות, ניהול, רכש ואפילו תפקידים ניהוליים, מה שיאפשר לך להתמקד בניהול והרחבת העסק שלך.

ומה מתאים לעסק שלי?

כאשר שוכרים עוזר וירטואלי לחנות שלך באמזון, אין גישה או הצעה אחת שמתאימה לכולם; העוזר שלכם יכול לעבוד משרה מלאה, חלקית או לפי משימות נקודתיות. ואם העסק שלכם מתרחב, ייתכן ותזדקקו ליותר מעוזר אחד. לכן מומלץ, קודם כל, להכין רשימה של כל המשימות והפעילויות העסקיות שתרצו שהעוזר הוירטואלי יבצע, ולפי זה לבחור את המסלול שמתאים לכם. כך גם תדעו לכמה עוזרים וירטואליים תזדקקו ובאילו תחומי התמחות. לאחר שתדע את צרכי העסק שלכם, תוכל לשכור עוזרים וירטואליים שימלאו את הדרישות.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp