fbpx

מגוון רחב של ציוד לגני ילדים

ציוד לגן כמו: משחקי חצר או משחקי גן בגני הילדים, תמיד נראים לנו פשוטים ועוד משחקים המעבירים את הזמן .
שגרה בגן ילדים

נכון, הם נראים פשוטים, צבעוניים, בעלי צורות שונות, אך חשבו שוב. משחקים אלה, לא רק נראים לנו כפשוטים, אלא הם בעלי תפקיד חשוב המסייעים להתפתחותו של הילד.

בחירת הציוד  

 הבחירה של ציוד לגני ילדים, צריכה להיעשות בשיקול רב ובהתאמה מלאה, שתתאים לילד.

נכון שהזכרנו קודם שציוד יכול לתרום להתפתחותו של הילד, אך הוא יכול לגרום בדיוק ההפך. קודם כל, נבדוק שהציוד מותאם בהתאם לגילאי הילדים כיוון ששימוש בציוד שאינו מותאם לגילם, עלול להיות מסוכן עבורם.

בנוסף, נוודא שהציוד לא שבור, דבר שעלול לפצוע את הילדים.

יתר על כן, נשים לב איזה חומרים מורכב הציוד, שלא יהיו חומרים רעילים ומזיקים. נחשוב על ההנאה שהילד יכול להפיק מהמשחק, נחשוב על הצבעים של המשחקים, האם ניתן לשחק בהם מספר ילדים ולא רק ילד אחד.

יתר על כן, נקפיד שהוראות השימוש לא יהיו קשות מדי וקלות לתפעול.

ציוד יצירה בגן

עוד ציוד שחשוב שיהיה בגן הוא ציוד בעל פעילות יצירה. ידוע שיצירה, משפיעה על מוחו המתפתח של הילד. 

ללא ספק, כל הורה היה רוצה שהילד שלו יפעיל יותר את המוח, יהיה חכם יותר, יצירתי יותר ויצליח בעתיד. דעו שילדים אוהבים את תחום האמנות  ומשחקי היצירה ויש לכך חשיבות רבה.

ציוד יצירה, יכול להיות במספר יצירות, במשחקים שונים ועוד. במשחק יצירה, מעבר לחוקים שהילד נדרש לעמוד בהם במשחק עצמו, הוא נדרש בנוסף להשתמש ביצירתיות ובדמיון. היצירתיות והדמיון, מתבטאות באמצעות קורדינציה, מוטריקה, תפיסה חזותית וכד'.

כל ההיבטים שציינו, חשובים מאוד להתפתחותו של הילד ולכן משחקים אלה יתרמו לכך.

משחקי יצירה, נעשים באמצעות פעולות חופשיות, שהתוצאות שלהן יהיו שונות.

כמו לדוגמא: שני ילדים מתבקשים לצבוע פרח. כנראה ששני הפרחים יראו שונה זה מזה כי כל ילד יתחבר לצבע אחר.

מדוע זה כך? כי זו נקראת יצירה. פעולה חופשית, כל אחד מתאים לעצמו לפי טעמו האישי. היצירה בעלת כישורים אחרים אחד מהשני.  

 

מיקום הציוד

עוד מאפיין חשוב בבחירת הציוד הוא המיקום של הציוד בגן. נשים לב האם פריטים נמצאים במעברים, העלולים לגרום לילדים ליפול או פריטים מפוזרים ברחבי הגן.

גם ציוד הנמצא בחצר כמו: מגלשות, מתקן טיפוס, נדנדה ועוד, חשוב לשים לב שהם מותקנים היטב, שכן הם עלולים להיות סכנה עבור הילדים. 

 

נסכם לכם, כשילד נמצא בגן שעות רבות ביום, הוא נזקק לפעילויות רבות שיעבירו את אותן השעות, וחשוב שהן יהיו מהנות במיוחד. זכרו שציוד לגנים כמו: משחקי חצר או משחקי יצירה, הם גורמים חשובים בהתפתחותו של הילד, דבר שכל הורה היה רוצה.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp