fbpx

רכישת דירה – אלו הוצאות שצריך לקחת בחשבון?

אם אתם כאן, סביר להניח שזמנכם לרכישת דירה הגיע ויותר מכך, התחלתם להתעניין ולהיות עם היד על הדופק.
רכישת דירה – אלו הוצאות צריך לקחת בחשבון?
רכישת דירה – אלו הוצאות שצריך לקחת בחשבון?

אם אתם כאן, סביר להניח שזמנכם לרכישת דירה הגיע ויותר מכך, התחלתם להתעניין ולהיות עם היד על הדופק. רגע לפני שאתם עושים צעד ורגע לפני שאתם הולכים לרכוש ריהוט חדש ולברר עם אנשי מקצוע לשיפוצים ושדרוגים, חשוב להבין שכל אלה עולים לא מעט כסף, ובמסגרת רכישת דירה ישנן עלויות נלוות נוספות שכדאי לקחת בחשבון עוד לפני. אנחנו כאן לעשות לכם סדר.

על כן, המחיר האמיתי של רכישת דירה אינו כולל רק את הסכום שישולם למוכר או למתווך וגם אינו כולל את התשלום על המשכנתא. למעשה, העלויות הנוספות מתחילות עוד לפני הרכישה בפועל. למשל, עלות בדיקות שמאי המעריך את כדאיות הנכס, אגרות שונות הנמשכות גם לאחר הרכישה וכמובן שיפוצים וריהוט מתאים. העלויות הללו יכולות להגיע ל-15% ואף יותר ממחיר הדירה.

הוצאות לפני הרכישה
עורך דין – בשל מורכבות עסקה בסדר גודל של רכישת דירה, תמיד מומלץ לשכור שירות עריכת דין ולהתייעץ.

מתווך – אם הדירה נקנית על ידי שירות של מתווך, יהיה על הרוכש לשלם לו את שכר הטרחה.

שמאי – כדי להעריך את שווי הנכס ולסייע בקבלת החלטה מושכלת, כדאי להתייעץ עם שמאי מקרקעין מוסמך.

מהנדס – יש כאלו הבוחרים להתייעץ גם עם מהנדס, או כל גורם מקצועי אחר, על מנת לבחון את איכות הבנייה והתאמתה לתקנים ולדרישות הרשויות.

הוצאות בזמן הרכישה
משכנתא – המילה שאנחנו הכי "מחכים" לה, והכי מוכרת לאוזן בהקשר של רכישת דירה. בנוסף לתשלום ההלוואה, יש לש לשלם גם עמלת טיפול באשראי, בטחונות ופוליסות ביטוח נכס.

מס רכישה – עבור כל רכישה, מכל סוג שהיא, יש לשלם למדינה מס רכישה. המס נקבע לפי מספר מדרגות מס הנגזרות הן ממחיר הדירה והן ממספר הדירות שבבעלות הרוכש.

אגרות – קיימות אגרות שונות לתשלום ברכישת דירה. ביניהן: רישום הערת אזהרה המבטיחה זכות ראשונים על הנכס, רישום בטאבו ואגרות במקרה של רכישה באמצעות הלוואת משכנתא.

הוצאות לאחר הרכישה
העברת דירה – עלויות ההובלה יכולות להיות גבוהות והן בעיקרן תלויות במרחק שיהיה על המובילים לעבור מהדירה הקודמת לזו החדשה, וכן בכמות התכולה שיצטרכו להעביר.

שיפוצים – את מחיר השיפוצים קשה להעריך, שכן הוא תלוי בהיקף השיפוצים. צנרת, בניית קיר גבס, נקודות חשמל, החלפת ריצוף וכדומה. האפשרויות רבות ומשתנות מדירה לדירה.

רכישת ריהוט ומכשירי חשמל – גם כאן, קשה להעריך והמחירים משתנים מלקוח ללקוח.

אז רגע אחד לפני ההחלטה על רכישת הדירה וחתימה על הלוואת משכנתא, חישבו על המשמעויות וההוצאות הכספיות. מילת המפתח כאן היא לתכנן מראש ולא להתפתות, לבחור את בעלי המקצוע והמומחים שילוו אתכם במקצועיות רבה.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp