fbpx

שכחתם לקחת את הארנק? 7 טיפים לשיפור הזיכרון

כיצד נוכל לאמן את המוח לזכור בצורה טובה יותר? קיבצנו כמה טיפים מעשיים שכל אחד יכול ליישם כבר היום במטרה לשפר את הזיכרון.
שכחתם לקחת את הארנק? 7 טיפים לשיפור הזיכרון
שכחתם לקחת את הארנק? 7 טיפים לשיפור הזיכרון

הזיכרון הוא אחת מיכולות החשובות שלנו. יכולת המאפשרת לקלוט, לשמר ולשלוף מידע, אך המוח האנושי פועל כך שאת רוב המידע שהוא קולט – הוא אינו זוכר לאורך זמן, אלא בעיקר לטווח הקצר. כיצד נוכל לאמן את המוח לזכור בצורה טובה יותר? קיבצנו כמה טיפים מעשיים שכל אחד יכול ליישם כבר היום במטרה לשפר את הזיכרון.

מיקוד בדברים החשובים יותר – כמות המידע והתוכן שבהם אנחנו נתקלים ביום היא מאוד גדולה, בעיקר בזכות ההשפעות הטכנולוגיות ורשת האינטרנט. לכן, כשאנו רוצים לזכור מידע חדש, מומלץ לנטרל מסיחי דעת שונים, להפסיק לעסוק בכמה דברים במקביל ולהתמקד אך ורק בדבר החשוב יותר על מנת לעבד אותו בקלות יתרה. למשל, כאשר אתם בפגישה או הרצאה, כבו את הטלפון הנייד או שימו אותו בצד.

משמעות ועניין – בהמשך לסעיף הקודם ולאחר קבלת החלטה במה להתמקד, מומלץ להפוך אותו למשמעותי ובעל עניין. הקשיבו למידע, ודאו שאתם מתחברים למשמעויות הדברים שבו והימנעו ממצב של למידה מחדש בעל פה, מבלי להבין מה רוצים מכם. המוח צריך לקלוט ולהבין משמעות שהוא יודע לתרגם אותה לתמונה. ואת התמונה הזו, נסו להפוך למעניינת עבורכם.

למידה חווייתית – חוויות רגשיות תמיד זכורות לנו יותר. לחוויות יש הרבה כוח והשפעה על הזיכרון שלנו לטווח הארוך. לכן, כשרוצים לעבד ולזכור מידע חדש, מומלץ ללמוד אותו בצורה חווייתית. למשל, כשפוגשים אדם חדש בשם שי, התחברו למשמעות השם בצורה חווייתית (במקרה הזה מתנה), ותשאלו את עצמם מה אתם מרגישים כלפי החוויה הזאת.

שילוב חושים – ככל שיותר חושים יהיו מעורבים בתהליך של קליטה ועיבוד מידע חדש, כך נצליח להעשיר את חוויית הלמידה ולזכור בצורה טובה יותר לטווח הארוך. למשל, כשרוצים לזכור מתכון מסוים, נסו לדמיין את חמשת החושים: ראייה, שמיעה, טעם, ריח ומישוש, כשכולם מעורבים בתהליך ההכנה.

לדמיין יותר – הדמיון הוא הקריטי והחשוב שבזיכרון. היכולת של המוח לתרגם את המידע שנקלט לתמונה, עוברת דרך הדמיון, שבאמצעותו ניתן לדמיין את המשמעות של המידע, את החוויה הרגשית ואת מעורבות החושים. הדמיון אינו מוגבל ועל כן נוכל לעשות איתו כל מה שנרצה ולפתח דרכו חשיבה יצירתית.

שימוש בקיצורים – ראשי תיבות וקיצורים יכולים להיות דרך נפלאה לזכור כמה דברים במקביל לטווח הארוך, וכן לאמן את המוח שלנו לזכור כמה שיותר דברים. מומלץ לנסות להרכיב מילה מסוימת – מכמה מילים שתרצו לזכור.

אורח חיים בריא – כמו כל דבר בערך, גם המוח סופג וזקוק לאנרגיה ואנו צריכים לספק לו אותה לתפקוד מיטבי. שעות שינה, תזונה נכונה, פעילות גופנית והפחתת לחץ – חשובים לתפקוד המוח ושיפור הזיכרון.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp