fbpx

תרופת הפלא שקיימת לכולנו במטבח ולא ידענו!

שמן הזית הוא תרופת הפלא האנטי דלקתית, שתורמת בתהליך ירידה במשקל מסיעת לחיטוב הגוף ומונעת התפרצויות של מחלות בלב, בכלי הדם, ובנפש. אחריי שתקראו את זה אתם תצרכו ממנו על בסיס יומיומי.
תרופת הפלא שקיימת לכולנו במטבח ולא ידענו!

קצת היסטוריה
הוא מופק מפירות עץ הזית וגידלו אותו עוד בתקופת התנ"ך, ונחשב לאחד משלושת אבות המזון של אבותינו.

עץ הזית מוכר וידוע בטקסטים דתיים רבים. הוא משמש כתרופה, מרכיב לבישול, מוצר טיפולי, ועוד תפקידים רבים אחרים בעידן החדש והישן, וכמרכיב חשוב בתרופות הסבתא. שמן הזית ממלא תפקיד נכבד בבריאות הגופנית והנפשית, ובולט במיוחד בבישול הים תיכוני ובמנות רבות אחרות מכל מיני מקומות בעולם.

מקור גידולו של עץ הזית בעיקר באגן ים התיכון וארץ ישראל, שרידים ארכיאולוגים של גלעיני זיתים התגלו באיזורים שונים בארץ. בעבר יצרו אותו בעזרת גלגול אבן גדולה וכבדה ואת הזיתים המרוסקים שמו בתוך
סל מיוחד וממנו סחטו את השמן.

מחקרים, יתרונות בריאותיים
מחקר שנעשה בשנות ה-60 במטרה לבדוק מרכיבי תזונה במדינות מסוימות והשפעתם, מצא שבאי כריתים שביוון קיים אחוז התמותה הנמוך ביותר, מפני שמיטב התזונה שלהם מאופיינת בשמן זית שמשולב במגוון המנות בתזונה היומיומית, יחד עם , אגוזים, זרעים, דגים ופחות שומנים מהטיגונים המוכרים. גם בארץ נתנו לתובנות המחקר הזה חותמת, כאשר האיגוד הקרדיו-וסקולרי הישראלי בשיתוף עם קרדיולוגים, נפרולוגים ודיאטנים בכירים, פרסמו : כי דיאטה ים תיכונית, העשירה בשמן זית, נמצאה כדיאטה המומלצת לשמירה על אורח חיים בריא ומפחיתה את הסיכון למחלות לב, לחץ דם, רמות סוכר וכולסטרול בדם. ובנוסף הוא יעיל מאוד בתהליך ירידה במשקל, ומסייע בחיטוב הגוף.

שמן הזית, נחשב לאחד ממקורות השומן הבריאים והקולינאריים ביותר שקיימים, ומומלץ מאוד לשלב אותו בתפריט היומי שלנו, במיוחד בתהליך החיטוב של הגוף. למעשה, השומנים החד רווים הם אלו שיתרמו לנו בתהליך חיטוב הגוף, אך הכוונה היא לא למאכלים מטוגנים בשמן עמוק, אלא צריכה של שומנים בריאים שמצווים בשמן זית, שנעשה בכבישה קרה בשונה מתהליכים אחרים של הכנת שמנים, שנעשים בטכניקות של חימום. בנוסף ניתן לצרוך גם פירות, ירקות וקטניות עשירים בשומן, לדוגמא: אבוקדו, אגוזים, זרעים, תרד, קייל, זרעי פשתן טחונים, שעועית, ובמזונות מין החי ניתן למצוא את אותם השומנים בביצים ודגים.

בתפריט חיטוב נכון שתבנה לכם תזונאית או מאמן כושר אישי, הם יפחיתו לכם את צריכת הפחמימות הריקות לדוגמא: לחם לבן, אורז לבן שקשורות בהפרשה מוגברת של הורמון האינסולין, המעכב את פירוק השומנים בגוף, ובמקביל יעלו לכם את צריכת השומנים בתפריט (תוך שמירה על מאזן קלורי) על מנת לקבל תמיכה קלורית מרבית לגוף, שתסייע במניעת פירוק השריר.

לסיכום:
שמן זית הוא השמן בעל התכולה הגבוהה ביותר של שומן חד־בלתי רווי. כ־80% מחומצות השומן בשמן זית הן חומצה הולאית, חומצת שומן חד־בלתי רוויה. נוסף על כך, שמן זית מכיל ויטמין E, בטא קרוטן ופיטוכימיקלים רבים שהם נוגדי חמצון חשובים. מאחר שבזנים שונים של זיתים יש תמהיל שונה של פיטוכימיקלים, ולכן מומלץ לצרוך שמני זית מיצרנים שונים.

12 סיבות לצרוך כף שמן זית על בסיס יומיומי

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp