fbpx

5 המקומות הכי שווים לאכול בהם סביח!

היא עסיסית משביעה ומזינה, היא יושבת בעדינות בתוך כיס חם של פיתה רכה וחמה, היא נוטפת טחינה, מלאה ירקות טריים, ביצה רכה וחצילים מטוגנים קבלו את הטוענת לכתר אחרי מנת הפלאפל (שגם ממנו מוסיפים למנה החלומית) הסביח.
5 המקומות הכי שווים לאכול בהם סביח!
מקורו של הסביח מגיע מארוחת שבת בבוקר של יהודי עיראק שמוגש על צלחת גדולה, בשונה מהמנה שאנו מכירים שכל מרכיביה נכנסים לתוך פיתה עם תוספות שונות ומגוונות שחורגות מהבסיס.

ומה לגביי משמעות השם? יש כמה גרסאות.
יש המשייכים אותו ל"סביח חבלי" בעל המזנון הראשון בישראל שמכר את המנה בשנות ה-60 כאשר היו מגיעים נהגי האוטובוס לקנות בורקסים ושתייה ואלו לא יצאו שבעים ודרשו מנה הגונה ומשביעה, אז החליט סביח להרכיב להם מנה בפיתה משאריות הבוקר של שבת.

ויש הטוענים שמקור השם בכלל מגיע מהמילה "סבאח" בערבית, שפירושה הוא בוקר.
ועם הזמן קמו גם שטוענים שאלו בכלל ראשי תיבות של מרכיבי המנה העיקריים: סלט, ביצה, ירק, חציל. ככה או ככה, לנו זה לא משנה. כל עוד הסביח טיל!

אז קדימה, קבלו בקרקורי קיבה את החמישה הפותחת
של המקומות הכי שווים לאכול בהם סביח.

1. הסביח של עובד

הוא מתהדר בשפה ייחודית והומוריסטית ובונה סיפור לתהליך הרכבת המנה,
תוך כדי שהוא לוקח מושגים מעולם הכדורגל ונותן להם פרשנות חדשה ומכתיר את המנה שלו בסלוגן: "המנה הטובה ביקום". עם כל הטריקים השיווקיים, אי אפשר להתעלם מהתורים הארוכים שמשתרכים מחוץ למזנון בכדי לטעום מהמנה המופלאה או כמו שהוא קורה לה "הטובה ביקום"
קבלו את מילון המושגים הבסיסי למתחילים: "לטחן" טחינה, "לבצבץ" ביצה, "לחצלץ" חציל, "כמה כמה במשחק מכבי(עמבה) נגד הפועל(חריף)"
קרליבך 18 תל אביב | סירקין 7 גבעתיים


  1. סביח השרון

את שלט הכניסה שלו "הכל שטויות רק הסביח אורגינל" ודאי מכירים כל תושבי הוד השרון, מהסיבה שהם פוקדים את המזנון בהתלהבות רבה, כמו ילדים שיצאו להפסקת הלימודים. אז מה יש לנו לומר על המנה, טעימה עד רמת שלמות. את המנה עוטפת פיתה אוורירית, חצילים שזופים, ושני סניפים.
דרך השרון 67 הוד השרון | נחלת בנימין 68 תל אביב


  1. הסביח המקורי

    זוכרים את הסיפור למקור השם ע"ש "סביח חבלי" בעל המזנון מרמת גן בשנות ה-60, אז מסתבר שראש העיר החליט להחזיר למנה את הקרדיט, בכך שיקרא לכיכר הסמוכה למזנון "כיכר הסביח", שוק! אבל ככה זה אוכל וזיכרונות תמיד הלכו יד ביד וקשה מאוד להתחרות בזה. וזו בדיוק הסיבה שתוכלו למצוא שם קהלים בכל הגילאים. מצאת החציל (ב-9:00 בבוקר) ועד בקבוק העמבה האחרון. כיום בנו שרון מתפעל את המקום ודואג שכולם יצאו שבעים ומרוצים. תענוג של מנה וזיכרונות מתוקים.
    נגבה 20 רמת גן

 

  1. סביח פרישמן

דוד פרישמן המשורר שעליו נקרא שם הרחוב, ודאי היה כותב על המנה הזו שיר הלל.
יש הטוענים שמדובר ביצירת אומנות מופתית תל אביבית, שמסדרת בחוכמה רבה את מגוון המרכיבים בשלבים הנכונים, ובין כל בביס לביס מתפשט לו חיוך רחב, סוג של רווחת אנחה ושלוות נפש. מנה טעימה ומאזנת, תל-אביבים אתם צריכים את זה!
פרישמן 2 תל אביב | הברזל 1 תל אביב


  1. סביח אריכא

המזנון שעושה כבוד לעיר הקודש ורכבת הרים של טעמים לטבעונים,
אריכא דוכן סביח סמוך לשוק מחנה יהודה שמגיש את הסביח שנחשב בעיני רבים להכי טוב בירושלים, והספיק לעשות כבר עלייה לתל אביב. בפיתה אוורירית וגמישה או בצלחת, כך או כך אתם תקבלו מנה הגונה באיזו גרסה שתבחרו, ומובטח לכם חוויה קולינרית. בנוסף ניתן לרכוש גם מגוון מעדני סלטים ביתיים.
אגריפס 83 מחנה יהודה | הרצל 15, תל אביב יפו

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp