fbpx

5 מקומות אוכל ירושלמים שחייבים לבקר בהם

מטיילים בבירה? רגע לפני שיוצאים אל הדרך, הכנו רשימה של כמה מקומות מומלצים למאכל
5 מקומות אוכל ירושלמים שחייבים לבקר בהם
כבר מזמן שירושלים הפכה ליעד תיירותי מוביל, לא רק בישראל אלא מסביב לעולם. העיר הקדושה לשלוש הדתות מלאה במקומות שחובה לבקר בהם – ועם הגבלות הנסיעה הנוגעות למגפת הקורונה, אולי הגיע הזמן לנצל את ההזדמנות ולקפוץ לירושלים.

אם תל אביב ידועה במסעדות השף שלה וחיפה שידועה בחומוסיות ומסעדות דגים, אפשר לומר שבירושלים יש גם מזה וגם זה. עשינו רשימה של 5 המוסדות הקולינריים שהכי שווה לבקר בהם.

קפה קדוש (שלומציון המלכה 6, ירושלים)
אם אתם מבלים הרבה באינסטגרם, אין סיכוי שפספסתם את קפה קדוש. מדובר במאפייה ירושלמית שהיא הכל מחוץ מעוד בית קפה – עם מאפים מיוחדים, טעימים ומעוררי תאבון שמביאים אל הוויטרינה של המקום אלפי מבקרים מדי יום.

צ'אקרה (המלך ג'ורג' 41, ירושלים)
בר מסעדה וותיק ופופולרי שמציע מנות כיפיות, עם הרבה אווירה שמחה. מטבח ים תיכוני עם מנות כמו חציל בטחינה, סלט קיסר, קרפצ'ו ופירות ים (שלא תמצאו הרבה בירושלים). לצד ריבוי העסקים הכשרים, יש גם אלטרנטיבה.

מחניודה (בית יעקב 10, ירושלים) אם יש מסעדה שהפכה למוסד קולינרי ברמה בינלאומית, זאת ללא ספק מחניודה של השף אסף גרניט. המסעדה שכבר נקראת בכלל "קבוצת מחניודה", כוללת היום קיבוץ גלויות של מסעדות: "יודל'ה" (בר שמח), את "הדקל 3" (בר מסעדה אלגנטי) וגם את "צמח" (מסעדה צמחונית טבעיונית).

אדום (דוד רמז 4, ירושלים)
אחת מהמסעדות האיכותיות והוותיקות ביותר בירושלים. החלל שלה מקרים עיצוב מודרני ומבטח שמוציא מנות נפלאות לסועדים הרבה שפוקדים אותה. תוכלו למצוא שם טרין כבדים, המבורגר מצוין, קורדו בלו ועוד מנות צרפתיות קלאסיות. חשוב להזמין מקום.

אישטבח (בית יעקב 1, ירושלים)
בית מאפה פופולרי שמביא את המטבח הישראלי החדש. מדובר במקום שמתמחה במאכלים סורי-כורדים, עם מנות המורכבות מירקות כבושים, ממרחים וצ'אטני (שבכלל מגיע מהודו). גם כאן מומלץ להזמין מקום מראש, כי ככל הנראה תמצאו תור של אנשים.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp