fbpx

מוזיאון הספורט היהודי העולמי ייפתח בשנת 2022

"מכבי תנועה עולמית" מקימה בימים אלו במתחם כפר המכבייה שברמת גן את מוזיאון הספורט היהודי העולמי
מוזיאון הספורט היהודי העולמי ייפתח בשנת 2022

"מכבי תנועה עולמית" מקימה בימים אלו במתחם כפר המכבייה שברמת גן את מוזיאון הספורט היהודי העולמי, על שם איריס סמית מיסודו של מוזיאון מכבי ע"ש פייר גילדסגיים שהיה יו"ר ונשיא מכבי תנועה עולמית. המוזיאון ישמש כבסיס להיסטוריית הספורט היהודי וצפוי להיפתח למבקרים במהלך שנת 2022. הקמת המוזיאון עומדת על כ-15 מיליון שקל, רובם מתרומות של יהודים ברחבי העולם הקשורים לפעילות מכבי.

במסגרת המוזיאון החדשני, יוצגו למעלה מ-1,000 פרטים נדירים המקיפים 126 שנות ציונות מכבית, 90 שנה של מכביות ואירועים שראויים לציון בספורט היהודי. סיפור הספורט היהודי מסוף המאה ה-19 ועד היום בשני צירים מרכזיים: האחד, הספורט העולמי היהודי. והשני, סיפורה של תנועת מכבי בארץ ובעולם.

 
בכל פיסת תוכן במוזיאון, מוצגים הערכים המאפיינים את הסיפור המרכזי, ומבטאים את "רוח הספורט": נחישות, התגברות, אמונה, אחווה ועוד. יחד עם סיפורים אישיים של ספורטאים מצטיינים ומעוררי השראה ודילמות ערכיות היוצרים קשר אישי ורגשי עם המבקר.
 
כמו כן, ניתן יהיה לפגוש בפריטים נדירים, כגון: אופנוע משנות השלושים, הגלשן של גל פרידמן זוכה מדליית הזהב מאולימפיאדת 2004 באתונה, גביעים שמעידים על חיי הקהילות היהודיות בארצות ערב, כפפת בייסבול של גדול שחקני הספורט, גביע של הספורטאית הגדולה בכל הזמנים – אגנס קלטי, גביע אירופה בכדורסל בו זכתה מכבי תל אביב, בגדי הג'ודו של יעל ארד שזכתה במדליה באולימפיאדה ועוד.
 
במרכז המוזיאון מוצבת ארנה עם מפץ מרהיב של רגעי ספורט וסיפורי ההישגים הגדולים של הספורט היהודי בכל הזמנים, המוקרנים במיצג וידאו מרשים ומעורר השראה.
 
*עוד מוזיאון בנושא יהדות שמדבר על הקשר של העם היהודי למולדת ההיסטורית שלו הוא מוזיאון ידידי ישראל.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp