fbpx
קרן השתלמות

קרן ההשתלמות היא קרן חיסכון לשכירים אך גם לעצמאים וחברי קיבוצים ומושבים שיתופיים. הרעיון המקורי נועד למימון השתלמויות (כגון כנסים מקצועיים והשתלמות), אך בפועל הוא יותר משמש כאפיק חיסכון כללי לטווח בינוני – זהו למעשה האפיק היחיד שאינו ארוך טווח שנותן פטור ממיסים גם היום לאחר שלאורך השנים נעשו רפורמות מס בישראל.

איך ומתי בא לידי ביטוי הפטור ממס?

המעביד צריך להפריש עד 7.5 אחוז מהשכר ברוטו של העובד (שכר הברוטו של העובד, למעט תשלומים ששולמו לעובד לכיסוי הוצאותיו, כגון הוצאות נסיעה ודמי ביטוח לאומי, וכן תשלומים עקב מאמצים יוצאי דופן, כגון גמול שעות נוספות עבודה או אירוע מסוים) ולא יעלה על פי 3 מחלק התרומה של העובד, הסכום המרבי שמפריש עובד אינו עולה על 2.5% מהשכר ואינו עולה על 4,713 ש"ח לשנה והסכום המרבי שמורה מעסיק אינו עולה על 7.5% מהשכר ו אינו עולה על 14,140 ש"ח ובשום מקרה לא יותר מפי 3 מהפרשת העובד.

מתי אפשר למשוך כספים מהקרן?

תלוי באיזו מטרה, אם מדובר על מימון הכשרה לעובד התנאי הוא 3 שנים מיום ההפקדה לקרן. לעומת זאת לאחר פרק זמן של 6 שנים מתחילת ההפקדה לקרן ניתן למשוך כסף לכל מטרה.

3 טיפים שימושיים לניהול קרן השתלמות:

  1. חשוב להסתכל קדימה ולשאול את עצמנו מה טווח הזמן בו נרצה למשוך את הכסף, בנוסף חשוב להגדיר מראש סל של מטרות בגינם נרצה למשוך קרן מהכסף.
  2. בחירת רמת סיכון – האם מדובר בקרן עם רמת סיכון גבוהה או נמוכה, קרן השתלמות עם רמת סיכון גבוהה מביאה איתה אפשרות לרווחים גבוהים יותר מצד שני קרן השתלמות עם רמת סיכון נמוכה תתאים יותר למשקיע הסולידי שגם מסתכל קדימה לאורך זמן ומתכנן למשוך את הכסף אחרי פרק זמן משמעותי. עוד פרמטר שיש להתחשב בו הוא גיל העובד ביחס לרמת הסיכון ככל שהעובד צעיר יותר כך הנטייה וההמלצה הטבעית היא ללכת על מסלול עם רמת סיכון גבוהה, וככל שמבוגר יותר אנחנו נרצה יותר יציבות, סולידיות ופחות סיכון.
  3. השקעה במניות – נכון לא מדובר במסלול שיתאים לכל אחד אך במידה ואתם רוצים לנצל את הפטור כמה שיותר, מומלץ לכם לבדוק את האפשרות הזאת, השקעה במניות באמצעות קרנות השתלמות יכולה להניב לכם רווחים גבוהים במיוחד.

 

לסיכום אפשר לומר שבחירת קרן השתלמות היא לא עניין של מה בכך, במיוחד לאור המצב הכלכלי כיום עם עליות המחירים בארץ ובחו"ל. מומלץ לא להיות אדישים ובהחלט לבחון בתבונה את בחירת המסלול הנכון והמתאים לכם. ואם עדיין כל הנושא הזה לחלוטין לא מובן עבורכם מומלץ גם להתייעץ עם מומחה פיננסי שיעזור לכם להבין פעם אחת ולתמיד מה אתם באמת צריכים.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp