זו סדרה נפלאה זו גברת מייזל המופלאה – The Marvelous Mrs. Maisel

סדרה קומית-דרמטית אמריקאית שנוצרה על ידי איימי שרמן-פלדינו, שידועה גם כיוצרת הסדרה המצליחה "בנות גילמור." הסדרה עלתה לשידור לראשונה ב-2017 באמזון פריים וידאו וזכתה להצלחה מיידית בקרב הקהל והמבקרים.
גברת מייזל המופלאה

זו סדרה שנדמה שהיא משלבת את ההומור הניו יורקי של סיינפלד עם הטון והעוקצנות של וודי אלן, והכל מבט נשי אישה חזק וגאה.
אני מציע להפסיק לקרוא כאן ולרוץ לראות בבינג'!

הסדרה "גברת מייל המופלאה" מתמקדת בחייה של מירים "מידג'" מייזל, אישה יהודייה צעירה ממעמד הביניים הגבוה של ניו יורק בשנות ה-50 וה-60, שמגלה שיש לה כישרון טבעי לסטנד-אפ קומדי, ונכנסת לעולם הבידור.

העלילה המרכזית:

הסיפור מתחיל כשמידג' (בגילומה של רייצ'ל ברוסנהאן) חיה חיי נישואים מושלמים לכאורה עם בעלה ג'ואל, ויש לה שני ילדים. היא עקרת בית טיפוסית אך מצליחה, שתמיד הייתה נאמנה לכללי ההתנהגות המקובלים. במקביל, ג'ואל (מייקל זגן), בעלה של מידג', מתנסה בסטנד-אפ קומדי כחובב. לאחר ערב כושל במיוחד שבו הוא לא מצליח על הבמה, הוא מפתיע את מידג' כשהוא חושף שהוא בוגד בה עם מזכירתו ומבקש להתגרש ממנה. אירוע זה משנה את חייה של מידג' מהקצה אל הקצה.

בשלב זה, מתוך ייאוש ועצבנות, היא מוצאת את עצמה על במה במועדון הקומדי שבו היה מופיע בעלה, ומתחילה לדבר בפתיחות ובכנות על חייה ועל הנסיבות המטרידות שהיא חווה. הבדיחות שלה מתקבלות בהתלהבות רבה, והיא מבינה שיש לה כישרון לא צפוי להומור ולסטנד-אפ. בעידודה של סוזי מיירסון (אלכס בורסטין), עובדת המועדון שמאמינה בה, מידג' מחליטה להיכנס לעולם הסטנד-אפ בצורה מקצועית, עולם שנשלט כמעט בלעדית על ידי גברים באותה התקופה.

נושאים מרכזיים:

הסדרה עוסקת בנושאים רבים, ובראשם חיפוש עצמי, העצמה נשית, משפחה, ומגדר. הדמות של מידג' מתמודדת עם הנורמות החברתיות של שנות ה-50 וה-60, שהכתיבו לנשים להיות עקרות בית מסורות ולהימנע מקריירות, במיוחד בעולם כמו עולם הסטנד-אפ שהיה גברי מאוד. הסדרה מתארת את המאבק שלה לשמור על זהותה בתוך מערכת ערכים קונפורמיסטית, את השאיפות שלה ואת תהליך ההתפתחות האישית שלה בתוך מציאות חברתית שמנסה למנוע ממנה לממש את עצמה.

באמצעות הדיאלוגים השנונים וההומור האינטליגנטי של איימי שרמן-פלדינו, "גברת מייזל המופלאה" מצליחה להתמודד עם נושאים כמו מגדר, מעמד חברתי וזהות, תוך שמירה על קצב מהיר והומור עוקצני. בנוסף, הסדרה מתייחסת למורשת היהודית של מידג' ומשפחתה, ומכניסה אלמנטים תרבותיים ודתיים שמוסיפים עומק ומשמעות לעלילה.

הדמויות:

בנוסף לדמות הראשית מידג', דמויות המשנה בסדרה מוסיפות רובד נוסף של הומור ועניין. אחת הדמויות המרכזיות היא סוזי מיירסון, המנהלת האמביציוזית של מידג' שמנסה לפרוץ גם היא בעולם שנשלט על ידי גברים. דמותה של סוזי מציגה את הקשיים שבמעבר ממעמד חברתי נמוך לחיים במרכז הבמה, והיא מספקת קונטרסט מרתק למידג' החזקה והבטוחה בעצמה.

בנוסף, ההורים של מידג', אייב ורוז וייסמן (טוני שלהוב ומרין הינקל), הם דמויות שנמצאות בלב הקומדיה המשפחתית בסדרה. הם נציגים טיפוסיים של המעמד הבינוני-גבוה היהודי של התקופה, והקונפליקטים שלהם עם מידג' בנוגע לתפקידה כאישה נשואה וכאם יוצרים רגעים משעשעים ונוגעים ללב.

ג'ואל מייזל, בעלה לשעבר של מידג', ממשיך לשחק תפקיד משמעותי בסדרה, כאשר הוא מנסה למצוא את מקומו בעולם לאחר פרידתם. מערכת היחסים ביניהם מתפתחת לאורך הסדרה, והיא משמשת דוגמה ליחסים מודרניים המונעים על ידי קבלה הדדית והבנה חדשה של צרכים אישיים.

The Marvelous Mrs. Maisel
The Marvelous Mrs. Maisel

תפאורה ועיצוב:

אחד האלמנטים המושכים ביותר ב-"גברת מייזל המופלאה" הוא העיצוב התקופתי המדוקדק והאסתטיקה המרהיבה שלה. התלבושות המוקפדות, השחזור המדויק של ניו יורק בשנות ה-50 וה-60, והמוזיקה התקופתית יוצרים אווירה שמכניסה את הצופים ישירות לתוך התקופה. המוקדמות.

הפקת הסדרה שמה דגש על כל פרט ופרט בעיצוב, מה שמעניק לסדרה מראה עשיר ומרשים. התלבושות של מידג' בפרט זכו לשבחים רבים, והפכו לאחד הסמלים המזוהים ביותר עם הסדרה. מידג' מציגה עצמה כאישה שמתלבשת בטוב טעם, ומדגישה את מעמדה ואת הסגנון האישי שלה – אפילו כשהיא עומדת על הבמה ומבצעת סטנד-אפ נועז. הכל נראה נורא אמיתי שהצופה מרגיש שזו סדרת דוקו על חיים אמיתיים שהיו ואינם עוד.

השפעה ופרסים:

הסדרה זכתה להצלחה רבה מאז עלייתה לאוויר בשנת 2017. היא זכתה במספר פרסים נחשבים, כולל פרסי אמי ופרסי גלובוס הזהב, במיוחד עבור משחקה של רייצ'ל ברוסנהאן בתפקיד מידג'. הדיאלוגים השנונים, התסריט החכם וההופעות המדהימות של השחקנים המרכזיים הפכו את הסדרה לאחת המובילות בז'אנר הקומדיה-דרמה.

סיכום

"גברת מייזל המופלאה" היא לא רק סיפור על אישה שמוצאת את קולה בעולם הסטנד-אפ, אלא גם סיפור על העצמה נשית, על חיפוש עצמי ועל שינוי חברתי. הסדרה מצליחה לשלב בין קומדיה שנונה לדרמה מרגשת, עם עיצוב תקופתי עשיר ודמויות מורכבות, מה שהופך אותה ליצירה ייחודית בז'אנר הטלוויזיה המודרנית.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp