גדולה ומפוארת: תערוכת האקספו בדובאי יצאה לדרך

לחובבי הכדורגל יש את המונדיאל, לחובבי המוזיקה יש את האירוויזיון ולאנשים שאוהבים לטייל בעולם – יש את האקספו.
גדולה ומפוארת: תערוכת האקספו בדובאי יצאה לדרך

לחובבי הכדורגל יש את המונדיאל, לחובבי המוזיקה יש את האירוויזיון ולאנשים שאוהבים לטייל בעולם – יש את האקספו.

עם לא פחות מ-190 מדינות ברחבי העולם המספקות מיני הצצה נדירה לכל מדינה, לראשונה בדובאי, תערוכת האקספו הנחשבת לגדולה בעולם – יצאה לדרך, והפעם בהשתתפות ישראל. מדובר ביריד בינלאומי שמתקיים מדי חמש שנים, כשהאחרון נערך במילאנו בשנת 2015. היריד הנוכחי תוכנן להתקיים לפני שנה, אך נדחה בשל הקורונה, ויימשך עד סוף חודש מרץ 2022.

זו לא הפעם הראשונה שישראל משתתפת באירוע בינלאומי כל כך גדול, השלישי בגודלו לאחר אירועי האולימפיאדה והמונדיאל, עם צפי של כ-30 מיליון מבקרים. לשם הדוגמא, ביריד שנערך במילאנו ביקרו כ-22 מיליון איש.

הביתן הישראלי עוצב כביתן פתוח ומזמין, בו משולבים משרדי ממשלה, בהובלת משרדי החוץ, התיירות, הגנת הסביבה, האוצר, הכלכלה, החקלאות, האנרגיה, שוויון חברתי, מערך הסייבר ועוד. כמו כן, יתקיים מופעי ענק  כמו של "אינפקטד משרום", מסיבות ישראליות ומפגשים עסקיים. מי שיצרו והפיקו את הביתן הם חברת AVS והאדריכל דוד כנפו, המדמה אוהל מזרח-תיכוני כשמסורת הכנסת האורחים במוקד. ההנחה שעומדת מאחורי הרעיון הייתה שלמרבית המבקרים יהיה זה מפגש בלתי אמצעי ראשון עם ישראל, ולכן המסר הוא שרב המשותף על המפריד.

והאטרקציות?
מעבר לטעמים ולריחות שכל ביתן מציע, יחד עם האוכל הייחודי שניתן לטעום ולחוות כל מדינה כמדינה במתחם, תוכלו גם ללמוד לאפות בביתן של לונדון, להצטלם בתוך חליפת חלל בביתן של האמירויות ולהחתים "דרכון אקספו" שתקבלו אצל כל אחת מהמדינות שתבקרו בהם ברחבי המתחם הענק.

איפה: דרום מערב דובאי, לכיוון האמירות אבו דאבי, במדבר ג'בל עלי. כ-35 דקות בלבד בנסיעה ברכב פרטי מלב האמירות הנוצצת וכשעה וחצי נסיעה במטרו.

מתי: מתחם האקספו פתוח בימים א'-ה' מהשעה 10:00 ועד חצות. בסופי השבוע המתחם פעיל מהשעה 10:00 ועד השעה 2:00.

כמה: כרטיס כניסה יומי עולה 95 דירהם (80 שקלים), בעוד כרטיס כניסה חופשי לכל זמן התערוכה 495 דירהם (420 שקלים).

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp