עדכון תוכנית VWP – כל מה שצריך לדעת

בשנת 2023, הממשל האמריקאי הודיע רשמית כי גם ישראלים יוכלו להיכנס לארה"ב בהליך מקוצר ופשוט מאד הנעשה באופן מקוון.
עדכון תוכנית VWP - כל מה שצריך לדעת

זוהי בשורה משמחת מאד אשר תקל ותפשט מאד את כניסת בעלי הדרכון הישראלי לארצות הברית ותגביר משמעותית את התיירות ליעדים רבים באמריקה.

מה זה VWP?
תוכנית ה-Visa Waiver Program (VWP), או תכנית הפטור מויזה, החלה להתקיים לאזרחי ישראל ב-30 בנובמבר 20231. מאז התאריך הזה, אזרחים ואזרחיות ישראל יכולים להגיש בקשה מקוונת להגיע לארה"ב דרך מערכת ה-ESTA (Electronic System for Travel Authorization), וזאת ללא צורך בהוצאת ויזה מראש

איך זה עובד?
פטור מויזה לארה"ב זוהי תוכנית של הממשל האמריקאי שמאפשרת לאזרחים ממדינות מסוימות להיכנס לארה"ב לטיול, ביקור או עסקים לטווח קצר. התכנית מאפשרת לאזרחים מן המדינות המשתתפות להגיש בקשה אינטרנטית במקום להוציא ויזה מן השגרירות האמריקאית. התהליך מתחיל עם מילוי טופס בשם (ESTA Electronic System for Travel Authorization) באינטרנט. הטופס מחייב תשלום של 21 דולר והאישור שמתקבל תקף למשך שנתיים. התשובה מתקבלת לרוב עד 72 שעות.

מי זכאי להגיש טופס ESTA?
מיועד רק למחזיקי דרכון ביומטרי. מי שאין לו דרכון ביומטרי יהיה חייב להמשיך להוציא ויזה.

מה ההבדל בין ויזת תייר רגילה לפטור מויזה?
ויזת תייר מאפשרת כניסה לאמריקה של עד חצי שנה בעוד פטור מויזה מאפשר כניסה לעד 90 יום.

האם תשובה חיובית ממערכת ה-ESTA מבטיחה כניסה חופשית לארה"ב?
לא. תשובה חיובית מבטיחה את היכולת להגיע לשער הכניסה הבינלאומי של ארה"ב, אבל תמיד שיקול הדעת האחרון הוא של פקיד ביקורת הגבולות בשדה.

בנוסף, אישור ESTA תקף למשך שנתיים או עד שפג תוקפו של הדרכון שלך, המוקדם מבניהם. לאחר פקיעת תוקף האישור, אינך יכול להאריך אותו. במקרה כזה, תצטרך להגיש בקשה חדשה לאישור ESTA. התהליך של הגשת בקשה חדשה הוא זהה לחלוטין לשלב שבו הגשת בקשה לאישור ESTA המקורי שלך. זה כולל מילוי טופס מקוון, תשלום של עמלה, והמתנה לאישור. שים לב, אם פג תוקפו של הדרכון שלך, גם ה-ESTA המקושר אליו יפוג, ולכן תצטרך להגיש בקשה חדשה ל-ESTA שיקושר אלקטרונית לדרכון החדש שלך.

מה האפשרויות אם סורבתי במערכת הESTA?

אם בקשתך לאישור ESTA נדחתה, יש לך מספר אפשרויות:

1. בדיקה שוב של המידע שהזנת: ייתכן שהזנת מידע שגוי או לא מדויק בטופס. במקרה כזה, תוכל להגיש בקשה חדשה לאישור ESTA.
2. הגשת בקשה לויזה: אם בקשתך לאישור ESTA נדחתה, תוכל להגיש בקשה לויזה בשגרירות או בקונסוליה של ארצות הברית. התהליך יכול להיות ממושך יותר ולדרוש ראיון אישי.
3. ייעוץ משפטי: אם אתה לא בטוח למה בקשתך נדחתה, ייתכן שתרצה לשקול לקבל ייעוץ משפטי.
4. חברות מתמחות בהוצאת ויזה לארה"ב: פניה לחברות המתמחות יכול לעבור על המידע שהוזן, לזהות נקודות תורפה, להכין אותך לראיון וכו'.

שים לב, אם בקשתך לאישור ESTA נדחתה, זה לא בהכרח אומר שאתה לא תוכל להיכנס לארצות הברית. זה פשוט אומר שאתה לא יכול להשתמש בתוכנית הפטור מויזה, ותצטרך להגיש בקשה לויזה.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp