fbpx

האם אולימפיאדה 2024 באמת הייתה אחת המוצלחות אי פעם?

גם הפעם שיאים נשברו, גם הפעם היו רגעים מרגשים, ובכל זאת התחושה הכללית היא שהפעם פריז הביאה משהו שטרם נראה כמותו.
אולימפיאדה 2024
בהסתכלות האינטרסנטית שלנו – כלומר, מבחינת מדינת ישראל הקטנה – אין ספק שהייתה זו האולימפיאדה המוצלחת ביותר, עם לא פחות מ-7 מדליות: אחת זהב, 5 כסף ועוד אחת ארד. מקום 41 בדירוג העולמי. לא רע בכלל למדינה שחוותה בשנה האחרונה את המלחמה הכי קשה שלה ונאלצת להתמודד עם גלי אנטישמיות שכמותם לא נראו מאז ימי טרום מלחמת העולם השנייה. אבל בהסתכלות העולמית והרחבה יותר עולה השאלה: מה גרם לאולימפיאדה בפריז להיות כזו מוצלחת?

שואוטיים, רבותיי, זה הסיפור - גם באולימפיאדה 2024

כל אירוע ספורט גדול הוא קודם כל גם מופע. כזה שאפשר וצריך להראות בו משהו מעורר השתאות. מהבחינה הזו הצרפתים אכן עשו משהו שטרם נעשה כבר בטקס הפתיחה, עם ההחלטה המקורית שלהם לחשוב מחוץ לקופסא (תרתי משמע), לצאת מהאצטדיון כמקובל ולהשתמש ברחובות פריז על שלל המבנים של העיר כתפאורה לטקס הפתיחה. וגם הבחירה להציג את הנבחרות האולימפיות על גבי סירות השטות להן בנהר הסיין הייתה הברקה. הדבר היחיד שמעט פגם בהצגה הייחודית הזו הייתה הגשם שלא הפסיק לרדת, כמו גם כמה מופעי ביניים לא ברורים לקהל הרחב.

שיאים נוצרו כדי שיישברו - גם באולימפיאדה 2024

נכון, בכל אולימפיאדה נשברים שיאים, וכל פעם אנו משתאים עד כמה מהר הגוף האנושי מסוגל לרוץ או לשחות. ובכל זאת, הפעם אמנם לא נשברו יותר שיאים, אבל הרקע וסיפורי המסגרת שלהם היו מרגשים במיוחד. כך למשל עם קופץ המוט השבדי ארמנד דופלנטיס, ששוב שבר את השיא האישי שלו (שהיה גם שיא העולם) והיה היחיד שעבר גובה לא ייאמן של 6 מטרים ו-25 ס"מ. וגם ריצת ה-100 מטרים – אף שלא נשבר בה שום שיא – הייתה הצמודה ביותר אי פעם, עם הפרשים של מאיות השנייה בין 4 המקומות הראשונים! אפילו הניצחונות (המעט צפויים) של נבחרת ארה"ב בכדורסל בחצי הגמר והגמר סיפקו לעולם הופעות כדורסל, הן מצד האמריקאים (סטף קרי לא אנושי!) והן מצד הטוענות לכתר צרפת ובעיקר סרביה, שגם כמעט ניצחה (ולטעמי, הייתה טובה יותר מארה"ב).

וכל הכבוד לצרפתים - גם באולימפיאדה 2024

ועוד עניין אחד שאולי פעם היה טריוויאלי, ובימינו כבר לא – הכל עבר חלק. וזה לא דבר של מה בכך. קודם כל מבחינה ביטחונית (כמעט) ולא קרה שום דבר, בטח לא משהו שהפריע למהלך התקין של התחרויות, וזה כאשר במקביל בוינה השלטונות נאלצו לבטל הופעות של זמרת העל טיילור סוויפט בשל התרעות לפיגוע רציני של תומכי דאעש. וגם בתחרויות עצמן הכל תקתק, הן מבחינת ההתנהלות השופטת והן מבחינה תקשורתית, עם שידור מסודר לכל מדינה בהתאם לענף והספורטאים שמעניינים אותה.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp