fbpx

זינוק חד באינפלציה: מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.9% באוגוסט

עליות מחירים בולטות נרשמו בירקות הטריים שזינקו ב-13% ובתחבורה שהתייקרה ב-2.8%. מדד המחירים לצרכן הפתיע לרעה בחודש אוגוסט 2024, עם עלייה חדה של 0.9%, כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו לאחרונה. עלייה זו, הגבוהה ביותר מזה למעלה משנתיים, הביאה את האינפלציה השנתית לרמה של 3.6%, מעבר ליעד של בנק ישראל העומד על 1%-3%.
מדד המחירים לצרכן

עליות מחירים בולטות

הסקטורים שהובילו את העלייה במדד כוללים:
– ירקות טריים: זינוק של 13.2%
– תחבורה: עלייה של 2.8%
– דיור: התייקרות של 0.6%
– חינוך ותרבות: עלייה של 0.5%
מנגד, נרשמו ירידות מחירים בסעיפי הלבשה והנעלה (1.1%-) ותקשורת (0.8%-).
העלייה החדה במדד מפחיתה את הסיכויים להורדת ריבית בקרוב על ידי בנק ישראל, בניגוד למגמה בארה"ב ובאירופה. החלטת הריבית הבאה של בנק ישראל צפויה ב-9 באוקטובר, לאחר דחייה קלה בשל יום השנה לאירועי הטבח.

מחירי הדיור ממשיכים לעלות
במקביל לעליית המדד הכללי, גם שוק הדיור מראה סימני התחממות – מחירי הדירות עלו ב-5.8% בהשוואה שנתית, חל זינוק חד של 9% במחירי הדירות בחיפה, עלייה של 7.6% במחוז המרכז ובכללי מחירי הדירות החדשות עלו ב-1.2% בחודשיים האחרונים.

ואיך כל זה ישירות משפיע עלינו?
הנתונים מצביעים על השפעה לא אחידה של האינפלציה על שכבות האוכלוסייה השונות; החמישון העליון חווה אינפלציה של 0.9%, בעיקר בשל עליית מחירי הטיסות לחו"ל. החמישון התחתון חווה אינפלציה נמוכה יותר של 0.6%, אך נפגע יותר מעליית מחירי הירקות והפירות. המשך מגמת העלייה באינפלציה מעלה חששות לגבי יוקר המחיה ועשוי להשפיע על המדיניות הכלכלית בחודשים הקרובים. והעיקר ששר האוצר שלנו, סמוטריץ', בטוח בעצמו ואומר: "מוכן להתערב על בקבוק ויסקי שהגירעון לא יעלה על 6.6%". תכין כבר מעכשיו את הבקבוק, בצלאל.

שתפו:

Facebook
Twitter
WhatsApp